کد خبر: ۷۵۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: کریمی مسئول روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز از تلفات 10 راس گوسفند بر اثر بیماری قانقاریا در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز گفت: پیرو گزارش واصله یکی از دامداران حوالی میدان دام شهر درگز مبنی بر رخداد تلفات شدید در دامداری و ناتوانی ایشان در درمان گله و جلوگیری از تلفات، بلافاصله کارشناسان شبکه به محل مورد نظر عزیمت و با کالبد گشایی یکی از لاشه های تلف شده در بررسی اولیه بیماری قانقاریا  تشخیص داده شد و توصیه های لازم در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری به ایشان ارائه شد.

شمس در ادامه افزود: واکسن بیماری قانقاریا از جمله واکسن های بها دار بوده که خشکسالی های متوالی در سال های گذشته و همچنین شدت بسیار زیاد آن در سال جاری باعث شده دامداران هزینه های اصلی در حوزه درمان و پیشگیری از بیماری در دام را به حداقل برساند و هنگامی تصمیم به اقدام در دام بپردازند که زمان مناسب و موثر آن گذشته و متاسفانه ممکن است همانند مورد گزارش شده با تلفات شدید روبه رو شود.

وی اظهار داشت؛ قانقاریا بیماری انگلی بوده که توسط میزبان واسط حلزون و یا مورچه در پسماندهای آبی و یا علف زارهای آلوده به موارد بیان شده به دام منتقل شده و با تغییراتی که در دستگاه گوارش به وجود می آورد در نهایت باعث تلف دام می شود .

شمس در پایان بیان داشت: دامپزشکی بر اساس برنامه های ابلاغی بیش از 10 نوع واکسن رایگان مختص بیماری های دامی و مشترک با انسان را در انواع دام های دامداران تحت پوشش قرار می دهد که بر اساس برنامه های زمان بندی نسبت به این امر اقدام می شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
0
فکر کنم عامل بیماری قانقاریای عفونی کبد میکروبی است نه انگلی
نظر شما
ادامه