کد خبر: ۷۵۷۷۱

حکیم مهر: رئیس دامپزشکی شهرستان درگز از مصدومیت یکی از همکاران اکیپ واکسیناسیون این شهرستان در حین انجام وظیفه علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر حامد شمس» گفت: همکار واکسیناتور شبکه دامپزشکی در حین انجام ماموریت و خدمت رسانی رایگان از ناحیه دست به واسطه عدم مقید سازی حیوان، با وجود رعایت تمامی دستورالعمل های ایمنی فردی در حین کار، دچار مصدومیت شد که باعث خونریزی گسترده دست به علت پارگی یکی از شریان های اصلی آن ناحیه گردید.

وی ادامه داد: متاسفانه معضل آسیب دیدگی همکاران مایه کوب در حین کار و خدمت رسانی به دامداران، پر غصه و تکراری است و همکاران شاغل در تمام رده های دامپزشکی با این مسأله آشنا بوده و بی اغراق هر روزه با این قصه دست و پنجه نرم می کنند.

شمس اظهار کرد: هر ساله تعدادی از کارکنان زحمت کش دامپزشکی در هنگام تزریق واکسن به دام‌ و همچنین سایر عملیات دامپزشکی دچار مصدومیت‌های شدید ناشی از برخورد سرنگ یا حمله دام‌ شده و نیز مورد گزش توسط حیوان مشکوک به هاری قرار می گیرند.

وی افزود؛ چنانچه همکاران مایه کوب هنگام تزریق واکسن تب مالت به دام (گاو و گوسفند) سهوا واکسن را به خود تزریق کنند و یا مقداری از آن هنگام کالیبر کردن سرنگ به چشم وارد شود منجر به درگیری همکار  به این بیماری هزار چهره شده که در نتیجه تا آخر عمر، از عوارض ناشی از تب مالت رنج خواهند برد.

رئیس شبکه دامپزشکی در پایان اظهار داشت: دامپزشکان و ناظران دولتی و خصوصی مستقر در کشتارگاه های دام نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در صورت مبتلا بودن حیوان به تب مالت احتمال انتقال بیماری به دامپزشکان نیز وجود داشته که این موارد گوشه ای از کار سخت و طاقت فرسای کارکنان دامپزشکی را به تصویر می کشد.

 

نظر شما
ادامه