کد خبر: ۷۵۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، از مشاهده بروز تلفات در تعدادی از زنبورستان ها در پی پایش و مراقبت کارشناس شبکه دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز با تأیید این خبر افزود: متاسفانه با توجه به علائم و مشخصات بیماری، که بیشتر لاروها را درگیر می کند به بیماری لوک آمریکایی مشکوک هستیم، به همین منظور، نمونه از زنبورستان های درگیر اخذ و جهت بررسی دقیق تر با رعایت موازین بهداشتی به آزمایشگاه اداره کل ارسال گردید و تا اعلام قطعی نتیجه آزمایشگاه توصیه های اولیه به زنبورداران  داده شده تا به نحوی تلفات مدیریت گردد.

شمس اظهار داشت: با توجه به فعالیت کلنی های زنبور عسل در شهرستان، ضرورت بررسی مشکلات بهداشتی، مدیریتی و فصلی زنبورستان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بازدید کارشناسان دامپزشکی شهرستان جمعیت زنبورها، آلودگی به کنه، مشکلات بهداشتی، ایرادات مدیریتی، مسائل فنی و پرورشی زنبورداران مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

وی در پایان گفت: شهرستان درگز یکی از قطب های اصلی زنبورداری و تولید عسل در استان است در نتیجه دامپزشکی حفظ و حراست از این سرمایه دامی را یکی از وظایف خود می داند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسين عراقى
|
Germany
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
2
عكس گذاشته شده در متن هيچ ربطى به بيمارى لوك امريكايى ندارد ناشى از غارت توسط زنبوران زرد مى باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
1
به نظر زنبور وحشی به کندو حمله کرده
نظر شما
ادامه