کد خبر: ۷۵۸۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: دامپزشکی مازندران متخلف دارویی را در مرکز استان نقره داغ کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیمای مازندران، سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد بیش از ۹ هزار قلم و محکومیت به جزای نقدی  بیش از ۱۰۴ میلیارد ریالی متخلف خبر داد.

«دکتر حمزه آقاپور کاظمی» در خصوص تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد ۹ هزار و ۳۵۳ قلم گفت: پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی و سیر مراحل دادرسی، حکم غیرقطعی به ضبط بخشی از اقلام مکشوفه وارداتی به نفع دولت و محکومیت متهم به جزای نقدی  ۱۰۴ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ۲۰۰ هزار ریال صادر شد.

دکتر آقاپور کاظمی در خصوص کشف این محموله دارویی گفت: در بررسی و بازدید ماموران اداره کل دامپزشکی استان با حضور عوامل امنیتی و قضایی، انباری در شهرستان ساری با انواع دارو، واکسن و مکمل در بسته بندی‌های قوطی، کیسه ای، ساشه و گالن که به شکل غیر قانونی و در خارج از زنجیره توزیع تعریف شده، نگهداری و توزیع می‌شد شناسایی و به منظور انجام فرایند قانونی برای خروج از چرخه مصرف دام، طیور و آبزیان و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره مشکلات مشاهده شده در این محموله گفت: محل نگهداری این اقلام بدون پروانه بهداشتی تاسیس و بهره برداری برای نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن، مکمل و سایر اقلام بوده و محموله‌های ضبطی بدون گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای در خارج از زنجیره توزیع (قاچاق) حمل و نقل شده و بخشی از محموله نیز بدون تاریخ معتبر، مخدوش و یا بدون مستندات است.

همچنین بخشی از این محموله ضبطی نیز  که شامل دارو‌های انسانی بوده برای تعیین تکلیف و انجام اقدامات قانونی به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام گردید.

اداره کل دامپزشکی استان  در راستای ماده ۹ قانون سازمان دامپزشکی وآیین نامه اجرایی مربوط نظارت‌های بهداشتی بر فرایند تولید، نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن و مکمل مورد استفاده در حوزه دامپزشکی، بر عملکرد ۱۸ شرکت تولیدی، ۲۰ شرکت پخش استانی دارو و واکسن، ۴ شرکت پخش سراسری دارو و واکسن و ۲۷۰ داروخانه دامپزشکی از طریق سامانه‌های نظارتی، بازدید‌های ادواری و حضور مسئولین فنی و بهداشتی نظارت می‌نماید.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
14
اگه حکم غیر قطعیه، پس چرا رسانه ای شد؟؟!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
2
13
خدا قوت به مبارزین فساد دکتر بچه نو و دکتر فیاضی که در زمان ریاست دارو درمان ایشان بسیاری از محموله های کلان قاچاق دارو کشف شده و مافیای دارویی کمر به نابودی این دو گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
وجود افرادی مانند دکتر فیاضی، دکتر بچه نو و مهندس عنایتی برای ادارات الزامی هست اما متاسفانه قدرشون دونسته نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
14
رای بدلیل غیر قطعی بودن فاقد ارزش رسانه ای است
نظر شما
ادامه