کد خبر: ۷۶۰۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: یکی از همکاران بخش مبارزه با بیماریهای شبکه درگز در حین واکسیناسیون رایگان تب مالت دام سنگین در مناطق روستایی و صعب العبور شهرستان به بیماری تب مالت که سابقا نیز مبتلا گردیده بود مجددا نتیجه آزمایشش پس از چند سال مثبت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی درگز با تأیید این خبر اعلام کرد: متأسفانه همکاران شاغل در رده هایی مختلف دامپزشکی در خط مقدم ابتلا یه بیماریهای مختلف و مشترک بین و انسان و دام هستند و اکثر پرسنل دامپزشکی سابقه ابتلا به این بیماری هزار چهره (تب مالت) و مشترک بین و انسان و دام را در کارنامه کاری خود دارند.

شمس ادامه داد: در حرفه دامپزشکی گاهی اوقات با وجود رعایت تمام  مسائل ایمنی برخی اتفاقات غیر قابل پیش بینی دور از انتظار نیست. علائم بیماری تب مالت در انسان بسیار گسترده است که شامل درد شدید مفاصل، تعریق، تورم بیضه ها، نازایی، مشکلات قلبی ،افسردگی و .. را نام برد و در صورتی  که در زمان طلایی تحت درمان و مراقبت قرار نگیرد ممکن است عوارض جبران ناپذیر داشته باشد.

وی در انتها در خصوص همکار مایه کوب مبتلا گفت: ایشان در کارنامه فعالیت خود که در واقع جزو بهترین و جوان ترین نیروهای مایه کوب محسوب می شود و برای دومین بار است که تیتر خونی این بیماری برایش مثبت شده و علت آنهم عدم مقید شدن دام سنگین در دامداری سنتی در هنگام تزریق واکسن به دام و وارد شدن مقدار جزئی از واکسن به بدن است که در ابتدای امر پس از عود بیماری با علائم درد مفاصل و سایر عوارض این بیماری منحوس خانه نشین شد و پس از انجام آزمایشات تکمیلی مثبت شدن آن قطعی اعلام گردید که بنا به نظر پزشک تحت دوره درمان بسیار سخت قرار می گیرد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
2
آرزوی سلامتی بر این همکار محترم را داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
1
باسلام
متاسفانه اکثریت دوستان واکسیناتور مبتلا به تب مالت هستند، چراکه که تزریق واکسن به خود و حتی آماده سازی واکسن از طریق تنفس هم باعث بروز تب مالت میشه. پایین ترین ماموریت و اضافه کار رو دریافت میکنند درحالی که برای انجام واکسیناسیون کیلومترها از مرکز شهرستان یا استان دور میشوند و دیر تر از همه از اداره خارج میشن. حتی برای انجام درمان بیماری هم مرخصی نمیدند و روسای ادارات فقط به فکر خودشون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ماموریت که استان خ .ر ۲ماه نداد تسری رو هم که هرماه دارند کم میدهند و طبق شنیده ها کم کم تسری حذف میشه که باید باحقوق حکم زندگی کنیم یعنی حدود ۷تا۸م حقوق ،بعد مسئولین ما توی اداره کل ها توقع دارند ما مثل کارگرافغانی توشهرستان ها کارکنیم
با خذف شدن تسری مطمئن باشید نصف نیروها میرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
وقتی واکسیناتور حقوقش این برج ۹ م شده بعد رئیس ادارش حقوق ۲۰م شده چه توقعی دارید که رئیس اداره دل بسوزونه تازه اکثر رئیس ها خانه اداره هم دراختیارشونه
ناشناس
|
Kenya
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
1
البته این مشکلات معیشتی بایستی بصورت ریشه ای حل بشه. بحث دولتی و خصوصی نیست. خصوصیها هم درامد خاصی از مایه کوبی نصیبشان نمی شود. من ۱۲ سال واکسیناسیون دولتی بودم و خصوصی هم کار میکردم. دمار از روزگار آدم در میاد. ای کاش بیشتر به این قشر بها داده بشه. البته الان یکی میگه تو که دولتی بودی چرا خصوصی هم کار کردی. یعنی صورت مسئله رو پاک میکنه.
نظر شما
ادامه