کد خبر: ۷۶۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان، گفت: به منظور جلوگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان، شهروندان از زنده‌گیری در حیات وحش و مصرف گوشت حیوانات شکار شده خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر کیوان نوری»، امروز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مریوان اظهار کرد: با شروع فصول سرد سال پرندگان وحشی از نواحی شمالی زمین به سمت مناطق گرمسیر و استوایی مهاجرت می‌کنند، لذا با توجه به اینکه کشور ایران بنا به موقعیت ژئوپولوتیکی خود در مسیر کوچ قرار دارد، این امر باید مورد بررسی قرار گرفته و مدیریت شود.

وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری استراتژیک و مشترک بین انسان و دام است، لذا در صورت بروز و شیوع احتمالی، هم خسارت اقتصادی سنگینی به صنعت پرورش طیور وارد می‌آورد و هم بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که این خود اهمیت برگزاری جلسه فوق‌الاشاره را نمایان می‌سازد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان عنوان کرد: پرندگان و حیوانات وحشی در معرض ابتلای مستقیم به این بیماری قرار دارند، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم از زنده‌گیری در حیات وحش و مصرف گوشت حیوانات شکار شده خودداری کنند تا تهدیدی از ناحیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سلامتی آنها را به مخاطره نیندازد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر امینی
|
United States of America
|
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
ممنون از شما دکتر نوری عزیز
نظر شما
ادامه