کد خبر: ۷۶۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد در دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل که روز دوشنبه 10 مهرماه 1402 در محل دفتر دادستان انجام شد گفت در حوزه سلامت همگانی از دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه تخصصی بهداشت عمومی جامعه حمایت و پشتیبانی و هر اقدامی که لازمه اش سلامتی مردم است انجام می دهیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد در دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل که روز دوشنبه 10 مهرماه 1402 در محل دفتر دادستان انجام شد گفت در حوزه سلامت همگانی از دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه تخصصی بهداشت عمومی جامعه حمایت و پشتیبانی و هر اقدامی که لازمه اش سلامتی مردم است انجام می دهیم.

«فیروز فرهانی» بر سلامت مردم به عنوان یکی از مهمترین مصادیق حقوق عامه  تاکید کرد و گفت  حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و ورود به حوزه امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه از مهمترین وظایف تشکیلات قضایی است.

دادستان پارس آباد به معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از روستاها و محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: با گشایش و شروع فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان با مدیریت جدید از کشتار غیر مجاز دام با جدیت ممانعت بعمل آمده و تمامی قصابیها و کبابیهای سطح شهر باید گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه و تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و تامین نمایند و در صورت ادامه کشتار غیر مجاز دام و عدم همکاری واحد صنفی انها پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

فرهانی در عین حال تاکید کرد تمامی گوشت های عرضه شده در سطح شهر باید ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی بوده و در غیر اینصورت با فروشنده طبق قانون برخورد می شود.

این مقام قضایی شهرستان با بیان اینکه هدف ما مجازات نیست بلکه پیشگیری از هرگونه تخلفات اجتماعی است خاطر نشان کرد در جائیکه واقعا از ضوابط عدول شود از همه راهکارهای قانونی و قضایی برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در منطقه استفاده خواهیم کرد.

دادستان پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از پتانسیل و ظرفیت های فرهنگی را در جامعه یادآور و با اشاره به فراهم کردن زیر ساخت های فرهنگی در کاهش تخلفات بهداشتی گفت مطالبه جدی دادستانی از دستگاههای حوزه فرهنگی جامعه ورود به مسئله سلامت عمومی و آگاهی بخشی در این زمینه است.

فرهانی ادامه داد: سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه زمانی تضمین می شود که همه ما در این امر سهیم باشیم و تنها مسئله را به دستگاههای حوزه سلامت مرتبط ندانیم.

در ابتدای این دیدار که در راستای تعامل دوجانبه و همکاری بیشتر بین دامپزشکی و دستگاه قضایی انجام شد «دکتر مهدی فیضی» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان ضمن تشکر ویژه از دستگاه قضایی بخصوص دادستان پارس آباد در پشتیبانی از دامپزشکی و صدور دستور فوری برای مرتفع شدن نواقصات بهداشتی و تغییر مدیریت این کشتارگاه و شروع فالیت با مدیریت تازه نفس و کاربلد که نشان از درایت و اشرافیت کامل ایشان به مسئله بهداشت عمومی جامعه است گفت: تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه قضایی و دامپزشکی علاوه بر مستحکم کردن جایگاه و نقش دامپزشکی در امر بهداشت همگانی باعث اعتلای هرچه بیشتر جایگاه دامپزشکی در جامعه می شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
0
0
غلبه بر قدرت دیپلماسی بود
نظر شما
ادامه