کد خبر: ۷۶۲۵۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر سیدمهدی قمصری» افزود:انتظار است که همه دانشکده‌ها و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی حداقل کیفیت را داشته باشند و حضور و جذب هیات علمی و اساتید در یک سطح و جایگاه باشند و این تفاوت نباید در تهران با دیگر دانشکده‌های دامپزشکی مشهود باشد ...

حکیم مهر: نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی خواستار توازن و برابری دانشکده‌های دامپزشکی کشور به منظور ارائه کیفیت بهتر به جامعه هدف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر سیدمهدی قمصری» در آیین افتتاح سه طرح آزمایشگاهی و تحقیقاتی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل گفت: راهبرد افزایش کیفیت و استانداردسازی دو راهبرد مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشکده‌های دامپزشکی در کشور است.

وی افزود: بر اساس این راهبرد جدید، تلاش داریم هم ورودی به دانشگاه‌ها و هم فارغالتحصیلان برای نظام آموزش عالی و نظام دامپزشکی کشور هدفمند و با برنامه باشد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی همچنین با تاکید بر اینکه تفاوت در بین دانشکده‌های دامپزشکی در سطح کشور نباید زیاد باشد، تصریح کرد، انتظار هست که حداقل کیفیت را همه دانشکده‌ها و سیستم آموزش عالی و فارغالتحصیلان دامپزشکی داشته باشند و حضور و جذب هیات علمی و اساتید در یک سطح و جایگاه باشند و این تفاوت نباید در تهران با دیگر دانشکده‌های دامپزشکی مشهود باشد.

دکتر قمصری ادامه داد: درحال حاضر بخش صنعت و تولید و جامعه هدف دامپزشکی هم این توقع و انتظار به حق را دارد و علاقمند است تا فارغالتحصیلان دانشکده‌های دامپزشکی باید به کیفیت برسند که بتوانند در راستای پیشبرد برنامه‌های خود در واحد تولیدی و... از وجود آن‌ها نهایت استفاده را ببرد.

 درحوزه سلامت، در کشور درمانمحور هستیم

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه‌های مربوط به سلامت کمتر از درمان است، تصریح کرد، متاسفانه درحال حاضر همه تلاش‌های در حال انجام در کشور به سمت درمانمحوری است و انتظار است که در حوزه سلامت، نظام تصمیمگیری کشور باید این خصوص یک تصمیم درستی بگیرد.

دکتر قمصری ادامه داد: در حال حاضر اساس توسعه جوامع انسانی، نیروی انسانی متخصص است وب خش سلامت، ایمنی، کیفیت و کمیت غذا و تامین خوراک سالم به شدت دارای اهمیت و مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی افزود: درحال حاضر اصل مهم این هست که به جای درمان کردن که در مرحله آخر کار باید باشد، به سمت پیشگیری برویم و در این حوزه، نظام دامپزشکی کشور ماموریت‌های مهم دارد.

وی یادآور شد: تامین خوراک سالم، دام سالم، نحوه نگهداری، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تولید تا مصرف فرآورده‌های دامی و لبنی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور است و امیدواریم با تعامل دانشگاه و صنعت کشور این بخش در مسیر اهداف خود موفق عمل کند.

 


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
1
4
آقای دکتر همه دانشکده ها کیفیت یکسانی دارن. خیالتون راحت
کیفیت همه زیر خط فقره. از این نظر کاملا یکسان و برابرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
اگر جذب اساتید مطابق رویه یکسان شود انشالله می شود امیدوار بود چند استاد خوب هم در دانشگاه تهان جذب شود
سجاد
|
Ukraine
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
4
1
با زور و تازیانه نمیشود کیفیت آموزش رو بالا برد. وقتی چه خوب آموزش بدهی چه بد، سر آخر بودجه‌ی دانشگاه، حقوق اساتید و خدمه از جیب دولت (بخوانید مردم) در قالب تورم، پرداخت میشود.
تنها راه حل، خصوصی سازی کامل آموزش و رقابتی شدن و سپردن سیستم آموزشی به دست بازار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
آره دانشگاه ها رو بدن دست گرگ های وال استریت! هیج کجای دنیا هیچ کشوری دانشگاه های دولتی اش رو حذف نکرده. دانشگاه دولتی در کنار خصوصی هست. بعد هم دانشگاه خصوصی آزاد چه گلی به سر مردم زد جز اینکه در ده و روستا هم دانشگاه زد با مدارک آبکی که حال شما تز میدین که دولتی ها هم خصوصی بشن؟!
سجاد
| Ukraine |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
دانشگاه آزاد خصوصی نیست. در بهترین حالتش انحصاری است.
تابحال دیدیه اید که کسی از افزایش موسسات آموزش زبان خارجه گله‌مند باشد؟ تا وقتی متقاضی باشد تعداد آموزشگاهها بیشتر میشود. حالا میگویید این موسسات فارغ التحصیل بیسواد تولید میکنند؟ مهم نیست آنهایی که دانشجویانشان از پس آزمون آیلتس و تافل و.. برنیایند، بزودی حذف میشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
1
"درحوزه سلامت، در کشور درمان‌محور هستیم"
جمله بسیار درستی است.
اما متاسفانه سیاست های غلط سازمان دامپزشکی در جهت اولویت درمان بر پیشگیری است. یک دیدگاه کاملا جهان سومی
امیدوارم با تغییر ریاست سازمان دامپزشکی افرادی که چنین دیگاهی دارند کنار گذاشته شوند تا بیش از این به کشور ضرر وارد نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
4
5
به عنوان یک استاد با 35 سال سابقه تدریس در دانشکده های مختلف دامپزشکی هیچ تفاوتی بین سطح آموزشی در این دانشکده ها وجود ندار د. شما یک فارغالتحصیل دامپزشکی تهران و یک فارغ التحصیل دامپزشکی آزاد شبستر یا سنندج را ببرید دریک اسبداری یا گوسفند و گاوداری آن وقت میبینید همه دریک سطح از معلومات هستند.جای تاسف است که چقدر مسئولین وزارت علوم از حقایق بدور اند و تصور میکنند که تفاوت معلومات بین دانشکده ها وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
بله بیشتر فارق‌التحصیلان تمام دانشگاه‌ها به یک اندازه بی‌سواد هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
دقیقا به اندازه همان فارقی که نوشتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
این ادعا کاملا نادرست است
دانشجوی ورودی رکن اصلی می باشد
در مرحله بعد استاد و امکانات است
چه اینکه گفته اند
تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است
مشکل دانشگاه آزاد کیفیت اساتید نیست که بسیار اوقات همان اساتید دانشگاه دولتی می باشد بلکه دانشجویان ورودی ... است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
0
حالا راهبردتون شامل بودجه و کمک های پژوهشی هم میشه ...............؟؟
نظر شما
ادامه