کد خبر: ۷۶۳۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت دستوراتی در راستای رفع مشکلات باغ پرندگان خلیج فارس دستوراتی صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، به دستور دادستان تهران، «ولی الله مهبودی» معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت، ضمن بازدید میدانی از باغ پرندگان خلیج فارس، دستورات لازم برای ساماندهی و رفع مشکلات این مرکز تجاری پر رفت‌وآمد را صادر کرد.

پس از اتمام این بازدید، جلسه ساماندهی وضعیت باغ پرندگان خلیج فارس، با حضور، ولی‌الله مهبودی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان تهران، محمد امیر دهستانی معاون دادستان وسرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ تهران و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در محل باغ پرندگان خلیج فارس برگزار شد.

معاون حقوق عامه دادستان تهران در این جلسه هدف از این برنامه را اعمال نظارت بر نحوه عملکرد یکی از پر رفت و آمدترین اماکن تجاری از منظر حقوق عامه عنوان کرد و افزود: حسب دستور رئیس قوه قضاییه و همچنین دادستان تهران مبنی بر لزوم ساماندهی مکان‌های خرید و فروش حیوانات، این موضوع با حساسیت کامل بررسی و در بازدید میدانی از باغ پرندگان، ضمن احصاء مشکلات، مقرر شد با برنامه ریزی دقیق و کار جهادی نسبت به آسیب شناسی و رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به جدیت دادستانی در برخورد با ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه حقوق عامه، افزود: مطابق مواد قانونی و دستورالعمل حقوق عامه و صیانت از حقوق مردم، دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم، نسبت به مکان‌هایی که با عملکرد سوء خود، موجب تضییع حقوق مردم می‌شوند؛ ورود پیدا می‌کند و در صورت مشاهده ترک فعل، موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

مهبودی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در این مکان جهت خرید و فروش حیوانات حضور دارند، بنابراین لازم است شهرداری و نیروی انتظامی ظرف مدت دو هفته جهت کنترل و پوشش کامل منطقه نسبت به ایجاد مرکز فرماندهی با تجهیزات کامل اقدام کند؛ ضمن اینکه تجهیزات روشنایی موردنیاز جهت افزایش نظارت و تأمین دید کافی بر منطقه نیز باید هر چه سریعتر نصب شود.

وی با تأکید بر اینکه پسماند حیوانات بیماری‌زا است و باید به صورت اصولی دفع شود، اظهار کرد: مقرر شد اداره محیط زیست ظرف مدت دو هفته موضوعات مؤثر بر مسائل زیست محیطی را به صورت شفاف اعلام و اطلاع رسانی کرده و با انجام تشریفات قانونی، مجوزهای لازم را در این حوزه صادر کند.

معاون دادستان تهران اضافه کرد: همچنین پساب حیوانات و شیرآبه‌ها نباید به منابع آب زیرزمینی وارد شود، لذا محیط زیست باید بر این موضوع نظارت کافی داشته باشد. همچنین شهرداری که متولی پسماند است باید محل دفن آن را مشخص و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و موارد لازم را به دادستانی تهران گزارش کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی تهران با تأکید بر اهمیت سلامت و ایمنی مردم ادامه داد: جهت جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و حیوانات، فروش حیوانات بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و نمایندگان دامپزشکی باید حیوانات را قبل از خرید و فروش به صورت مستمر، معاینه کرده و مجوز فروش صادر کند.

مهبودی با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای بهداشتی در این مکان تأکید کرد: با توجه به اینکه ۱۵۰ غرفه خرید و فروش پرندگان در این مکان وجود دارد، به منظور نظارت مستمر بر رعایت استانداردها، لازم است نماینده‌ای از وزارت بهداشت در این مکان مستقر شود.

وی تصریح کرد: خرید و فروش حیوانات ممنوعه، غیر مجاز می‌باشد و در صورت ملاحظه‌ی هرگونه معامله‌ی نمونه‌های ممنوعه، ضابطین باید، اقدام قانونی لازم را انجام و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی ارسال کند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
باز هم به غیرت و شجاعت و خبرگی دکتر بزرگوار بخش خصوصی که این چنین پاسخگو دادستانی هستند حاکمیت دولتی که ...
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
پرچم دامپزشکی همیشه بالاست
نظر شما
ادامه