کد خبر: ۷۶۴۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: نخستین گردهمایی زنبور درمانی ایران و ترکیه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی  اداره کل دامپزشکی استان البرز، نخستین سمپوزیوم آپی تراپی (زنبوردرمانی) ایران و ترکیه با حضور «علی تیموچین آتای اوغلو» رئیس فدراسیون ین المللی آپی تراپی، «دکتر مجتبی محرمی»، رئیس انجمن علمی زنبوردرمانی ایران، «دکتر غلامرضا توکلی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز و تعدادی از فعالان و کارشناسان این حوزه پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات زنده یاد پروفسور میرشمسی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد.

در این مراسم دکتر محرمی ضمن خوش آمدگویی به حاضران، با بیان اهداف نشست دو روزه زنبوردرمانی، گفت: آپی تراپی به عنوان طب جایگزین یا طب مکمل، ارائه شواهد علمی در اثربخشی محصولات و فراورده های زنبور عسل در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها، موثر می باشد.

وی در ادامه اذعان نمود: نقش آپی تراپی در اقتصاد و صنعت زنبوردرمانی کشور و متعاقب آن افزایش تولید و فروش محصولات در این همایش مطرح شده و مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: آپی تراپی، عبارت است از استفاده از محصولات ده گانه زنبورعسل به صورت مستقل و یا در ترکیب با یکدیگر برای پیشگیری، درمان و بهبود بیماری ها که در بسیاری از کشور های  جهان از جمله کشور های پیشرو و جهان اول به آن توجه بسیاری شده است.

در حاشیه برگزاری این نشست رئیس انجمن آپی تراپی ترکیه، برگزاری این همایش علمی را فرصتی منحصر به فرد برای تقویت دوستی بین ایران و ترکیه و افزایش صادرات محصولات مرتبط بین این دو کشور خواند و افزود: زنبور درمانی یا آپی تراپی سالهاست در ترکیه به عنوان طب مکمل استفاده می شود. علاوه بر این، زنبوردرمانی از سال های گذشته تاکنون در رشته علوم پزشکی سنتی دانشگاه ترکیه برای دانشجویان پزشکی تدریس و به پزشکان این کشور گواهی معتبر آپی تراپی اعطا می شود.





انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
0
3
ایکاش قبل از برگزاری خبر داده میشد و یا نتایج اطلاع رسنی میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
0
1
دست اورد و اهداف اطلاع رسانی گردد
نظر شما
ادامه