کد خبر: ۷۶۷۶۵

حکیم مهر: کره جنوبی به مصرف گوشت سگ تا سال ۲۰۲۷ پایان می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا،  در بحبوحه افزایش حمایت از حقوق حیوانات، کره جنوبی اعلام کرد که به جنجال‌ها بر سر مصرف گوشت سگ که پیشینه‌ای تاریخی دارد به زودی پایان می‌دهد.

دولت کره جنوبی و حزب قدرت مردم با یکدیگر به توافق رسیدند که تا سال ۲۰۲۷ به مصرف گوشت سگ در این کشور پایان دهند. یو اویی دونگ (Yu Eui-dong) رئیس سیاستگذاری حزب قدرت مردم در نشستی با مقامات دولتی کره جنوبی و فعالان حمایت از حقوق حیوانات گفت: زمان پایان دادن به درگیری‌های اجتماعی و جنجال‌ها بر سر مصرف گوشت سگ و تصویب قانون منع مصرف آن فرا رسیده است.

به گزارش رسانه‌های داخلی کره جنوبی بر اساس این قانون، ‌پرورش سگ و نسل‌گیری برای کشتار و مصرف گوشت سگ در این کشور ممنوع خواهد شد. همچنین به کسب‌وکارهای فعال در این حوزه یک مهلت سه ساله داده‌اند تا فعالیت تجاری دیگری را آغاز کنند.

اویی دونگ گفت: انتظار می‌رود لایحه این قانون با حمایت فراحزبی تصویب شود که پس از آن باید به تأیید پارلمان کشور نیز برسد. وزیر کشاورزی کره جنوبی نیز در نشست مورد اشاره وعده داد که در صورت اجرایی شدن قانون ممنوعیت مصرف گوشت سگ از کسانی که کسب‌وکارشان در این زمینه تعطیل می‌شود حداکثر حمایت را خواهد کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول (Yoon Suk-yeol) و همسرش نیز از منتقدان سرسخت مصرف گوشت سگ هستند و سال گذشته در اقدامی نمادین سرپرستی دو سگ بی‌صاحب را برعهده گرفتند.

گروه‌های حامی حیوانات از اقدام دولت کره جنوبی برای این ممنوعیت جدید بسیار استقبال کردند و انجمن بین‌المللی دوستی با حیوانات نیز در واکنش به این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای همه ما که جنگیدیم تا به این بی‌رحمی پایان دهیم این اتفاق یک رءیاست که دارد حقیقت پیدا می‌کند.

لایحه‌های ممنوعیت مصرف گوشت سگ در کره جنوبی به دلیل اعتراضات تاجران این حوزه و رستوران‌دارانی که این گزینه را در منوی خود داشتند در گذشته به تصویب نرسیده بود.

منبع: الجزیره


نظر شما
ادامه