کد خبر: ۷۶۹۹۱

حکیم مهر: جهت یادآوری اصول علمی و ملاحظات فنی کار در صنایع غذایی به ویژه فرآورده های گوشتی و نیز جوانب حقوقی و قضایی مسائل مربوط به تولید این فرآورده ها، روز گذشته جلسه ای با حضور بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه و مسئولین فنی شرکت‌های تولیدی فرآورده‌های گوشتی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر آرش بهمنی» بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: هرگونه اقدامی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی گردد جرم است و موجب مجازات از جمله حبس می شود.

به گفته وی تولید کنندگانی که به صورت سالم فعالیت می کنند و اشتغالزایی دارند مورد حمایت قرار می گیرند اما دستگاه قضایی با شرکت های متخلف شدیداً برخورد می کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت بر بهداشت و سلامت خط تولید وظیفه مدیریت، مسئولین فنی و کارکنان شرکت های تولید مواد خوراکی است افزود: کودکی که از روی علاقه از فرآورده های گوشتی و ساندویچ استفاده می کند هیچ گناهی ندارد که سلامتش فدای زیاده خواهی برخی از تولیدکنندگان سودجو شود.

دکتر بهمنی با بیان اینکه خمیر مرغ از سوی سازمان غذا و دارو ممنوع شده است، تاکید کرد: در بحث خمیر مرغ برنامه هایی داریم که براساس بخشنامه های موجود نظارت بر خط تولید با همکاری کارشناسان معاونت غذا و دارو و اداره کل دامپزشکی به طور جدی انجام خواهد شد و به محض مشاهده هرگونه تخلف و تمرد برخورد قانونی صورت می گیرد.

بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه با حضور دکتر مهدی مجرب معاون غذا و دارو و دکتر تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اتفاقات خیلی خوبی افتاده است که ان شاالله با درایت مدیران و مسئولین فنی چالش ها از پیش روی برداشته خواهد شد

در ادامه جلسه دکتر کرمیان رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خطوط قرمز اداره دامپزشکی را در رعایت اصول بهداشتی فرآورده خام دامی در تمام مراحل (تولید، حمل، نگهداری و مصرف) را برای مسؤلین فنی و مدیران عامل کارخانجات تشریح نمود و بر اجرای کامل دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در حوزه تولید فرآورده های گوشتی تاکید داشت.

دکتر کرمیان افزود: کارخانجات فرآورده گوشتی تنها مجاز به استفاده از فرآورده خام دامی که دارای هویت با تاریخ تولید و انقضا مشخص که با گواهی بهداشتی از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه‌ای حمل شده باشند هستند، در غیر اینصورت علاوه بر جمع آوری فرآورده خام بدون هویت نسبت به تعطیلی واحد اقدام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص گوشت گاومیش وارداتی که صرفا قابل مصرف در فرآورده‌های گوشتی می‌باشد، گفت این اداره کل برنامه‌های منظم و ویژه‌ای در راستای نظارت بر مصرف آن در کارخانجات با معاونت غذا و دارو دارد.

 

نظر شما
ادامه