کد خبر: ۷۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی ‌گفت: در زمینه تولیدات دامی کارهای خوبی را در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، گوشت و تخم مرغ انجام داده‌ایم و به زودی صادرات تخم مرغ را آغاز می‌کنیم.
دکتر سید محسن دستور در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در کرمان اظهار داشت: دامپزشکی نقش خود را در زمینه‌های اشتغالزایی، امنیت سرمایه‌گذاری، کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت عمومی نشان داده است.
وی افزود: دستور کار این همایش نقش دامپزشکی در مسائل مربوط به تجارت جهانی و صادرات است.
دستور ابراز داشت: ما در زمینه تولیدات دامی اقدامات خوبی را در زمینه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، گوشت و تخم مرغ انجام داده‌ایم و به زودی صادرات تخم مرغ را آغاز می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات دیگری هم صورت گرفته است، افزود: ذبح شرعی و برند حلال و اقداماتی در کنار مسائل بهداشتی در حوزه دامپزشکی نیز با موفقیت انجام شده است. 
 رئیس سازمان دامپزشکی بیان داشت: سالانه 6 تا 7 میلیارد مورد واکسیناسیون طیور نیز در کشور انجام می‌شود.
دستور با بیان اینکه سه وظیفه اصلی بر عهده سازمان دامپزشکی قرار دارد، افزود: مبارزه با بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت دام و مبارزه با بیماری‌های واگیردار از جمله این وظایف است.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر سازمان دامپزشکی، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است که این امر سطح وسیعی از خدمات این نهاد را در بر می‌گیرد.
دستور خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش مهم و اساسی دارد.
وی تاکید کرد: مبارزه با بیماری‌های نوپدید و بازپدید دام و طیور و نظارت بر سلامت مواد خام دامی نیز از سایر وظایف سازمان دامپزشکی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با بیان اینکه دام‌ها، نقش مهمی در امنیت غذایی انسان دارند، گفت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
هیچ عکس العملی جز ........ اظهارات دکتر دستور نمی توان نشان داد .صادرات به کجا ....؟؟همه ان کشور ها به سرعت زیر ساخت هاشونو درست می کنند اونهم اساسی بر ارمنستان یا عراق ببین از کجا به کجا رسیده اند و افق اهدافشان کجاست
نظر شما
ادامه