کد خبر: ۷۷۲۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ساخت نخستین کشتارگاه دام با ظرفیت ۱۰۰ هزار رأس دام در بوشهر خبر داد و گفت: این کشتارگاه با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «افشین قطبی» صبح امروز در بررسی ساخت نخستین کشتارگاه دام بوشهر با بیان اینکه ساخت این کشتارگاه صنعتی دام تسریع یافته است، اظهار داشت: با روندی که در پیش است امید است قبل از پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این کشتارگاه مجهز به بخش بسته‌بندی و دارای سردخانه است، تصریح کرد: در کنار این کشتارگاه صنعتی واحد پرواربندی گوساله با ظرفیت 4 هزار رأس به‌عنوان بزرگترین واحد پرواربندی جنوب کشور ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت کشتارگاه صنعتی یادشده را 100 هزار رأس دام سبک و سنگین در سال دانست و خاطرنشان کرد: کل سرمایه‌گذاری در این طرح 150 میلیارد تومان است که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

قطبی با بیان اینکه حفظ بهداشت جوامع و پیشگیری از بروز بیماری‌های گوناگون از مزایای کشتار دام در کشتارگاه‌ها است، تصریح کرد: اگر کشتار دام به‌صورت غیراستاندارد انجام شود، می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری‌های مشترک به انسان شود.

وی معاینه و بازرسی دام زنده در مراحل پیش و بعد از کشتار و بازرسی بهداشتی دامپزشکی را از ویژگی کشتارگاه‌های صنعتی دام دانست.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
1
بازگشت سرمایه داره ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
0
یعنی تا حالا بوشهر کشتارگاه نداشته
نظر شما
ادامه