کد خبر: ۷۷۲۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر ایرج نوروزیان» افزود: جوان‌ترها باید بدانند که آینده دنیای تعامل است. اگر بنده الان و برای این زمان حرفی برای گفتن دارم، به خاطر این است که دنیا را به خودم و خودم را به دنیا نزدیک و سعی کردم که از آن بهره ببرم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری مراسم گرامی‌داشت و تقدیر و تشکر بابت سال‌ها تلاش و خدمت در این عرصه، در گفت‌وگو با حکیم مهر گفت:‌ «مراسم بسیار زیبایی بود و دوستان لحظات بسیار خوبی را برای من به وجود آوردند. به نظر من این نوع نگاه خردمندانه و بااحساس نشان می‌دهد که این جامعه بسیار پویاست و گذشته و آینده را در کنار هم دوست دارد. لحظات خیلی شیرینی بود و من شرمنده بزرگواری این جمع هستم و نمی‌دانم که چطور از آنها تشکر کنم. البته فرصت زیادی برای سخنرانی نداشتم وگرنه میتوانستم صحبتهایی کنم که برای جوانان مفید به فایده باشد.»

«دکتر ایرج نوروزیان» در پاسخ به این سؤال که توصیه شما برای جوان‌ترهای علاقه‌مند به حوزه دامهای بزرگ چیست؟ تصریح کرد: «جوان‌ترها باید بدانند که آینده دنیای تعامل است. اگر بنده الان و برای این زمان حرفی برای گفتن دارم، به خاطر این است که دنیا را به خودم و خودم را به دنیا نزدیک و سعی کردم که از آن بهره ببرم و آن چیزی را که شایسته است، برای مملکت خودم به ارمغان آورم. همه اینها مرهون آموزش‌های مادرم است که گفت باید برای ایرانزمین فردی مفید و موثر باشی. من فکر میکنم آینده این سرزمین به خاطر داشتن این جوانان مستعد، بسیار با ایمان و با عقیده راسخ، بسیار درخشان است.»

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین مشکلات حوزه دامهای بزرگ در کشور چیست؟ اضافه کرد: «در حال حاضر مشکلات دام بزرگ به خصوص دام‌هایی که مصرف غذایی دارند، خیلی کم شده است. به مدد مدیریت‌های جدید و ارتباطات خیلی نزدیک دنیای امروز که از طریق دنیای مجازی فراهم شده، به نظر من کم و کاستی وجود ندارد، به خصوص که میان نسل امروز و دنیای صنعت که طالب نوآوری‌های به روز است، ارتباطات خوبی برقرار شده و این نشان می‌دهد که دو طرف به خوبی همدیگر را پیدا کردند و همین باعث شده که مشکلات کاهش پیدا کند.»

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: «در زمینه حیوانات تک‌سمی مثل اسب نیز وضعیت قابل تحسین است، کمااینکه بزرگانی در این صنعت حرکت می‌کنند که از دانشگاه و نیروی جوان و به خصوص نیروی جوان، متفکر، خوش‌فکر و با سلیقه، استفاده‌های خوب و بهره‌مندی‌های خوبی می‌برند. در نهایت تصور من این است که آینده بسیار درخشان است.»

 


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حمیدرضا پریور
|
Germany
|
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
6
با سلام و درود . از لحظه لحظه وجود و حضور این بزرگواران می‌بایست بهره جست.بجاست که در اینجا فقدان دانشمند عالیقدر دکتر آذری تاکامی را نیز به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نمایم.
رضا
|
Germany
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
1
10
جناب استاد کدوم آینده کدوم دام و کدوم دام بزرگ که آینده باهاش درخشان بشه
پاسخ ها
سیاه پوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
صبرایوب بباید پدر پیر فلک را !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
5
دکتر متاسفانه دانشگاه کیس کم داره دوره های کارآموزیم کارایی چندانی نداره البته اگه فضای کار باز باشه عده ای میتونن توانایی خودشون نشون بدن
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
1
4
استاد منظورتان از درخشان بودن، در خارج از کشور است دیگر؟
همکار متخصص داخلی دام بزرگ
|
Germany
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
2
جناب استاد اتفاقاً برخلاف نظر جنابعالی، آینده طب دام بزرگ بویژه حیوانات مزرعه ای، بسیار وخیم است به چهار دلیل اصلی:
۱-عدم صرفه اقتصادی نگهداری و پرورش دام بزرگ با قیمت های سرسام آور نهاده های دامی و کاهش جمعیت دام سنگین (اونی هم که مانده دام کوچرو است که دامدار برای غذای دام هزینه نمی کند)
۲-تعداد زیاد دانش آموختگان دامپزشکی و درمانگران غیرمجاز دام بزرگ
۳- عدم پرداخت حق ویزیت مناسب با سختی کار توسط دامدار و هزینه های بسیار سنگین بنزین، جهت رفت و آمد به دامداری ها.
۴_ درمان خودسرانه دام توسط دامدار و دانشمند شدن وی!
فقط دوران جوانی شما کار خوب بود استاد!
نظر شما
ادامه