کد خبر: ۷۷۲۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
یک دامپزشک:
«دکتر محمدعلی یازرلو» افزود: ما در دروس دامپزشکی سرفصلی به نام اخلاق در دامپزشکی داریم که حتی نحوه بغل کردن و معاینه کردن حیوان در آن مورد تأکید قرار گرفته است ...

حکیم مهر: یک دامپزشک درباره جراحی زیبایی حیوانات خانگی می‌گوید: «به طور کلی جراحی زیبایی روی حیوانات کاری است که اصلا نباید انجام داد و لزومی هم به انجام دادن آن نیست چون حیوان آسیب می‌بیند. کسانی که این کار را انجام‌ می‌دهند فقط برای جنبه زیبایی آن دست به جراحی می‌زنند. در حال حاضر بیشتر جراحی‌های زیبایی حیوانات جراحی روی گوش و دم است که روی سگ‌ها انجام می‌شود. این کار برای حیوان دردناک و آسیب زننده است و حیوان آزاری محسوب می‌شود.»

به گزارش حکیم مهر به نقل از نورنیوز، «دکتر محمدعلی یازرلو» افزود: جراحی ممکن است منجر به عفونت شود که وقتی عفونت زیاد شود حتی موجب مرگ حیوان می‌شود. جراحی زیبایی روی گوش می‌تواند به شنوایی حیوان آسیب بزند و جراحی دم هم حیوان را از طبیعت خود دور می‌کند. این جراحی‌های زیبایی متأسفانه فقط مختص ایران نیست و در همه جای دنیا رواج دارد

وی در ادامه گفت: «ما در دروس دامپزشکی سرفصلی به نام اخلاق در دامپزشکی داریم که حتی نحوه بغل کردن و معاینه کردن حیوان در آن مورد تأکید قرار گرفته چون حیوان نمی‌تواند دخل و تصرفی روی امور خود داشته باشد و مهم است که چگونه حقوق او را رعایت کنیم. حتی چند سالی است که سرفصل زیبایی در دامپزشکی از دروس حذف شده که نشان از اهمیت حفظ حقوق حیوانات دارد.»

این دامپزشک تصریح کرد: «این نکته را هم باید ذکر کنم که برخی از جراحی‌ها جنبه درمانی دارد مثلا بعضی نژادهای سگ دارای چین و چروک زیاد هستند که منجر به عفونت می‌شود که با جراحی این چروک‌ها اصلاح می‌شود و فقط جنبه زیبایی نیست. در گربه‌ها گاهی مجرای بینی تنگ است که این را هم با جراحی اصلاح می‌کنند که باز هم جنبه درمانی دارد.»

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
2
گوش های اویزان در سگ به چه دردش میخوره؟
گوش بری در برخی نژادها که به جنگ گرگ و حیوانات وحشی میرن لازمه دکتر عزیز تئوری کار
پاسخ ها
ساسان حمزوی
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
غیر دکتر عملی کار عزیز
گوش سگ آوبزان یا غیر اویزان به درد خودش میخوره تا رفتارهای طبیعیش رو نشون بده. جراحی بریدین گوش به خصوص در موارد تروما انجام میشه و کاربردی هست. اما اینکه شما اصرار دارید بدون هیچ ملاحظه و رعایتی بدون بی حسی گوش از ته بریده بشه به هیچ عنوان درست نیست. سگها فقط در ایران به جنگ گرگ میروند؟ چرا جای دیگری این کار مطرح نیست.
J.m.gh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
جناب ساسان حمزوی
شما نیز از این به بعد حداقل در خانواده خود امر ختنه کردن رو انجام ندید. حتما اون پوست چروک روی گلنز به یه دردی میخوره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
3
هیچگاه در دروس دامپزشکی سرفصلی به نام زیبایی در دامپزشکی وجود نداشته که حذف هم بشود.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
0
حکیم مهر ارجمند
با لینک و بازنشر از هر سایت و صفحه و مصاحبه افراد ناشناخته و فاقد تجربه کارسناسی، گاهی مشکلات را بیشتر نشر می دهید.
در این مصاحبه یک کلام علمی وجود ندارد و همه کپی از مطالب بی محتوای اینترنتی ست
نظر شما
ادامه