کد خبر: ۷۷۵۱۸

حکیم مهر: دومین محموله دام زنده (گوسفند) به تعداد ۵۰۰ راس از مبادی گمرکی گلستان و از پایانه مرزی اینچه برون گنبدکاووس وارد این استان شمالی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مطابق داده‌های روابط عمومی اداره کل گمرکات استان گلستان، این محموله دام زنده از مبدا کشور قزاقستان وارد ایران شده و قرار است پس از طی مدت قرنطینه به کشتارگاه اینچه برون منتقل شود.

«امیر عباس ترابی» روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: دومین محموله دام زنده به کشور و با ۲ دستگاه تریلی از پایانه مرزی اینچه برون وارد استان گلستان شد.

وی یادآور شد: حدود ۲ هفته پیش هم نخستین محموله دام زنده به تعداد ۴۹۶ راس از مبدا کشور قزاقستان و از طریق گمرک اینچه برون وارد این استان شده بوددومین محموله وارداتی دام زنده به گلستان از گمرک اینچه برون

مدیرکل دامپزشکی گلستان نیز در زمان ورود نخستین محموله دام زنده به ایرنا گفته بود که قرار است ۱۲۰ هزار راس دام زنده (بره) از کشور قزاقستان به این استان با هدف تنظیم بازار گوشت قرمز وارد شود.

«دکتر علی کاووسی» با اشاره به واردات دام زنده از کشور قزاقستان توسط یک شرکت تجاری در گلستان اظهار کرد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی در تمام مراحل اجرای این طرح شامل جابجایی و کشتار دام در کشتارگاه‌های صنعتی این استان نظارت کامل دارند.

به گفته وی، نماینده دامپزشکی گلستان در کشور قزاقستان برای واردات دام زنده مستقر است تا پس از قرنطینه دام و تاییدیه سلامت، این محموله وارد استان شود.

کاووسی خاطرنشان کرد: دام زنده پس از ورود به استان گلستان به مدت ۷۲ ساعت در مکانی که برای قرنطینه ایجاد شده و پس از تایید سلامت دام‌ها، راهی کشتارگاه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شرکت وارد کننده دام زنده، هفته‌ای یک الی ۲ مرحله محموله دام به تعداد هزار و ۵۰۰ راس از طریق زمینی و هوایی وارد گلستان خواهد شد.

گلستان از طریق زمینی و خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان که از مرز اینچه‌برون و هوایی گرگان - آکتائو با کشور قزاقستان روابط تجاری و اقتصادی دارد.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استان‌های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

 

نظر شما
ادامه