کد خبر: ۷۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲، از روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۸ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مهر رضوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی به آدرس applicant.markazjazb.ir تقاضای خود را به همراه بارگذاری مدارک مربوطه ثبت کنند.

کاهش ۶ ماهه متوسط سرعت تعیین تکلیف پرونده‌های جذب هیات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «دکتر محمد خلج امیرحسینی» رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با تاکید بر اهمیت دقت و سرعت در جذب گفت: دانشگاه‌ها نقش اصلی در غربالگری نیروها را دارند. در یک سال اخیر این فرآیند با مجاهدت دانشگاه‌ها سرعت گرفته است ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطر نشان کرد: نقطه مطلوب سرعت جذب اعضای هیأت علمی این است که حداکثر ظرف ۶ ماه یعنی از فراخوان اول سال تا فراخوان بعدی، وضعیت افراد تعیین تکلیف شود.

خلج امیرحسینی به بررسی سرعت تعیین تکلیف متقاضیان در فراخوان‌های سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: سال ۹۹ متوسط تعیین تکلیف پرونده حدود ۲۴ ماه بود و فراخوان سال ۱۴۰۰ متوسط تعیین تکلیف به حدود ۱۸ ماه رسید و حدود ۶ ماه کاهش یافته است ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. میانگین سرعت تعیین تکلیف سال ۱۴۰۱ نیز بهتر شده است.

وی با اشاره به تسهیل فرآیند جذب اظهار کرد: در حال حاضر با پدیده جدیدی مواجه شدیم. اینکه پرونده یک نفر از چند دانشگاه می‌آید و در دانشگاه‌ها برای جذب افراد رقابت ایجاد شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی گفت: تعداد ابلاغ جذب در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۳۴ ابلاغ، سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۸۸ ابلاغ و سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰۷ ابلاغ اعلام شده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی موارد دانشگاه‌های غیرانتفاعی، استعلامات و دفاتر تحقیق، ردیف استخدامی و نیرو و بودجه را گلوگاه‌های کاهش سرعت بررسی فراخوان‌ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دلیل اینکه خودشان هیأت اجرایی ندارند به هیأت‌های استانی ارسال می‌شوند و زمان زیادی را می‌طلبد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی خاطر نشان کرد: ضروری است در دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال برنامه‌ریزی کنیم تا فراخوان‌های جذب باقی‌مانده تعیین تکلیف شوند.

وی از آغاز فراخوان نوبت دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی این فراخوان‌ها به سرانجام خوبی برسد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
0
21
۹۹ درصد فراخوان ها سوری بوده و فرد از ابتدا مشخص شده، اساتید بزرگوار: وقتی فراخوان سوری میدین یه بنده خدا از یه شهر دور پا میشه میاد مصاحبه و از پشت پرده بی خبره! تو راه اتفاقی برای جوان مردم بیفته این شما هستین که به قعر جهنم میرید
پاسخ ها
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
سوری نه عزیزم. صوری صحیح هست
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
0
6
این سایت اول پول میگیره بعد نشون میده کجا میخاد شاید اصلا رشته مورد نظر نخواست پول پریده
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
پول نمیخاد لیست اعلام نیاز دانشگاه ها رو میاره
نظر شما
ادامه