کد خبر: ۷۷۶۷۴
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
رئیس سابق انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی استان کرمان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر فاطمه میرزایی» افزود: از نظر بنده کاندیدای اصلح به هیچ عنوان نباید کارفرما، از اعضای اسبق شورای نظام استان و از همه مهمتر کارمند رسمی سازمان دامپزشکی باشد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سابق هیات مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی استان کرمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری حکیم مهر در پاسخ به این سوال که ویژگی‌ها و خصوصیات کاندیدای اصلح انتخابات نظام دامپزشکی چیست؟ گفت: «از نظر بنده کاندیدای اصلح به هیچ عنوان نباید کارفرما، از اعضای اسبق شورای نظام استان و از همه مهمتر کارمند رسمی سازمان دامپزشکی باشد. کاندیداها نباید به سازمان دامپزشکی وابستگی داشته باشند، کمااینکه متاسفانه مطلع شدهام که برخی از کاندیداها در حال حاضر کارمند رسمی بخش دولتی سازمان هستند. از طرفی کاندیداها قطعا باید در حال حاضر عضو بخش خصوصی باشند، کارت نظام فعال داشته باشند و دارای کلینیک، داروخانه، مرکز واکسیناسیون، آزمایشگاه و یا از مسئولین فنی بخش خصوصی باشند.»

«دکتر فاطمه میرزایی» با تاکید بر اینکه نظام دامپزشکی متعلق به بخش خصوصی است، تصریح کرد: «سوال این است که چرا اعضای سازمان دامپزشکی در این انتخابات حق رای دارند؟ کارمندان محترم بخش دولتی سازمان دامپزشکی در حیطه کاری چه ارتباط خاصی با شورای نظام دامپزشکی دارند؟ بنده به شخصه معتقد هستم شورای نظام تنها در جلسات ماهانه و مهم به جهت همفکری و تصمیمگیری تنها با ریاست محترم اداره کل دامپزشکی استان موظف به تشکیل جلسه هستند. حقیقتا کاندیداتوری و امکان شرکت در رایگیری انتخابات شورای نظام استان برای کارمندان بخش دولتی قابل درک نیست.»

وی افزود: «شخصی که در بخش خصوصی کار میکند، از آنجا که هزینه اجاره و پول دارو میدهد، چک پاس میکند و در بازار آزاد فعال است، میفهمد که از نظام چه توقعی دارد و کجا نیاز به حمایت دارد. حال این سوال مطرح است کارمند بخش دولتی در کدام زمینه به شورای نظام وابستگی دارد؟ آیا قرارداد سالانه در نظام با کارفرما دارند؟ آیا بابت عدم اجرایی ماده ۱۸ و ۱۹ با کارفرما مشکل دارند؟ آیا اصلا آدرس محل دفتر نظام را بلد هستند؟ جواب خیر است، زیرا آن عزیزان نه کارفرمایی دارند و نه استرسی بابت پرداخت حقوق ماهانه. زیرا حقوق خود را با حکم و فیش حقوقی معتبر ماهانه از دولت دریافت می‌کنند و البته بازنشستگی که برای ما اعضای بخش خصوصی انگار اصلا تعریف نشده است. نظام دامپزشکی سالانه یک مبلغی را به هر شکل که بخواهد، دریافت میکند. بنده به این مساله اعتراض ندارم، چون همه جا هزینههای جاری دارند و این قابل درک است، اما مساله این است که انتظارات ما برآورده نمیشود و ما فقط هزینه میدهیم.»

میرزایی در پاسخ به این سوال که مهمترین انتظارات شما از شورای نظام دامپزشکی چیست، توضیح داد: «انتظار اصلی ما این است که حمایت شویم. متاسفانه برنامههای ماده 2، ماده 18 و ماده 19 اجرا نشدند و ما انتظار داریم که در این دوره افرادی انتخاب شوند که بتوانند حداقل همان وابستگی مالی را بردارند. نظارت دامپزشکی در حوزههای مختلف ازجمله فروش دارو، کلینیک، بخش خصوصی و مسئولین فنی در حالتی که هنوز وابسته به کارفرما هستند، به درستی انجام نمیشود و این یک حقیقت است. تا وقتی که بنده سر ماه وابسته به پرداخت حقوق از طرف کارفرما باشم، نمیتوانم نظارت کنم چون کارفرما ناظر کر و کور و لال می‌خواهد و ما نمی‌توانیم شرافت خودمان را فدای اندک حقوق ماهانه کنیم. ولی متاسفانه در برخی مواقع همکاران با توجه به شرایط سخت اقتصادی کنونی به ناچار مجبور به نادیده گرفتن خطاهای کارفرما می‌شوند.»

وی اضافه کرد: «بهداشت عمومی و سلامت جامعه برای تمامی همکاران بنده یک اولویت است ولی گاهی باید برای حفظ بهداشت عمومی و سلامت جامعه از کار اخراج شویم به همین علت ما نیاز به شورای نظامی داریم که از اعضای خود تمام کمال حمایت کند، نه اینکه در واقعیت انجمن حمایت از کارفرمایان باشد.»

رئیس سابق هیات مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی کرمان خاطرنشان کرد: «لذا نظام دامپزشکی جدید باید خیلی قوی‌تر از گذشته روی عملکرد بخش خصوصی ناظر باشد و برای تحقق تمامی حقوق آنها تا پای جان بکوشد.»

وی در پایان گفت: «صمیمانه از خداوند متعال خواهانم هم اکنون که در راس اداره کل دامپزشکی کل استان انسان شریفی همچون سرکار خانم دکتر کاظمینیا قراردارند، گلستان می‌شود اگر اعضای شورای نظام جدید به خصوص شخص رئیس نظام استان فردی باشد که از لحاظ اخلاقی و شرافت و حسن انجام کار بسیار شبیه به خانم دکتر کاظمینیا باشد. جا دارد در ختم کلام از جناب آقای دکتر احمدی رئیس اسبق نظام دامپزشکی بابت زحمات و رفتار نیک ایشان تشکر و قدردانی نمایم. با آرزوی انتخاب لایقترینها برای بهبود وضعیت دامپزشکی استان کرمان.»

توضیح حکیم مهر:

این گفتوگو پیش از برگزاری انتخابات شوراهای نظام دامپزشکی انجام شده است و بنا به ملاحظات انتخاباتی و اجتناب از تحت تاثیر قرار دادن آرا، با تاخیری حدود دو هفتهای منتشر میشود.

 

انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
16
18
چرا اعضای شورای قبلی کاندیدا دوره جدید نباشند؟!! اگر عملکرد راضی کننده ای باشد چرا نباشند؟ شما احتمالا در استانتون با اعضای شورای قبلی مشکل داشتید.. کاش حکیم مهر این مصاحبه را قبل انتخابات میذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
سلام. بنده خوزستانی هستم که کامنت شما رو جواب میدم‌
بزرگوار چند سال عضو شورای نظام بودن برای اجرای اهداف و برنامه های یک فرد کافیه. برخی دوستان نظام شده خانه دومشان. باید حداقل اگر هم می‌خواهند خانه دومشان باشد مثلا یک دوره ۴ ساله بین دوتا دوره پشت سر هم نباشند. مثل بقیه اصناف.
ناشناس
| Ireland |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
کسی که از بخش دولتی در نظام دامپزشکی کاندید شده و رای می آورد اصولا در اداره زیر نظر مقام مافوق خود است و به این ترتیب نمی تواند منافع بخش خصوصی را در نظر بگیرد در نتیجه در تصمیم گیری های مهم بیشتر حرف بخش دولتی ملاک عمل قرار گرفته و بخش خصوصی حتی به جزئی ترین خواسته خود نخواهد رسید ضمن اینکه کارمند دولتی بیشتر درگیر کار خود در اداره است و نظام کم کم به اولویت دومش تبدیل خواهدشد حرف خانم دکتر هم درست است ولی دیر مطرح شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اگر کارکنان بخش دولتی حق رای نباید داشته باشند پس حق عضویت هم نباید بدهند. فقط یک شماره نظام داشته بشند برای روزی که آمند بخش خصوصی. یا اصلا بخش خصوصی هم نیایند دیگر و با بازنشستگی مدرکشون رو بروند و ابطال کنند.
اینطور بهتر نیست؟ نظر خنم دکتر بهتر تامین نمیشه؟
ناشناس
|
Poland
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
19
32
باسلام و احترام خدمت همه همکاران؛ متاسفم از بیانات و مطالب سرکار خانم دکتر میرزایی؛ ظاهراً از قانون سازمان نظام دامپزشکی کاملا مطلع نیستید.هر فارغ التحصیل حرفه دامپزشکی پس از فراغت از تحصیل میتواند در عرصه های مختلف علمی ,اجرایی و صنفی در راستای تخصص دامپزشکی فعالیت نموده و عضو سازمان نظام دامپزشکی باشد.جای سوال اینجاست که پاسخ داده شود سازمان نظام دامپزشکی فارغ از صنفی بودن مگر متعلق به همکاران بخش خصوصی است؟ یا متعلق به همه فارغ التحصیل آن حرفه دامپزشکی که در تمام عرصه ها مشغول فعالیت هستند.ادر تمام نظام های صنفی اعم از پزشکی؛ مهندسی ؛ پرستاری؛ همه فارغ التحصیل آن عضو نظام صنفی بوده و در بسیاری موارد در شوراهای صنفی فعالیت دارند.اصولا زمانی شوراهای صنفی و نظام های صنفی در انجام وظایف موفق هستند که از همه اعضا که در جایگاه های اجرایی؛ تحقیقاتی ؛ آموزشی فعالینت‌می نمایند استفاده گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
شما سوالاتی که مطرح شد رو خوندی؟ خب پاسخ شون چیه؟ یک کارمند دولتی چه مشکلاتی در بخش خصوصی داره آیا با کارفرما طرفه؟ آیا مشکل بازنشستگی داره؟ اصولاً رابطه اش با نظام دامپزشکی چیه؟ چه خدماتی از نظام دامپزشکی میگیره؟ وقتی هیچ ارتباطی نداره، تنها دلیل اینکه بره تو انتخابات و عضو شورای نظام دامپزشکی بشه اینه که دنبال یک پست و مقام دیگه و استفاده از مزایای اون پست و مقامه. البته بعضی کارمندان دولت در بخش خصوصی هم پروانه گرفتن و فعالیت میکنن و اینها چون واقعا مشکلات بخش خصوصی رو میبینن و درک میکنن شرکت شون در انتخابات مشکلی ندارد. اگر هم قوانین فعلی این اجازه رو میدن، برای همه نظام ها باید قوانین شون عوض بشه و اجازه شرکت افراد نامربوط رو ندن.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
سپاس کزارم از ناشناس ساعت ۹:۵۶ پاسختون حرف دل همه ی مسئول فنی هایی هست که دستشون زیر ساتور کارمند دولته
دوباره همان خوزستانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
اینکه فرمودید درسته. کارمندان هم حق دارند عضو صنف باشند. اما در واقعیت هیچ صنفی توانش به بهش دولتی نمیرسه در کشورمون که صنف بخواهد از حقوق بخش دولتی حمایت کنند.
بهتره دوستان بهش دولتی خودشان برای خودشان صنف جداگانه داشته باشند.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
ناشناس۱۲:۵۶ اگر بخش دولتی بعضی شما مسئول فنی ها رو کنترل نکنه و به قول خودت دستت زیر ساطور نظارت دولتی نباشه خدا میدونه که بخاطر پول چه بلایی سر سلامتی مردم میارین با هماهنگی کارفرماتون و ضمنا الانم بخاطر حمایت ادارات دامپزشکی دولتی است که هم سر کار هستید و هم اینجا ........ می زنید.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
همکار” محترم اتفاقان من مسئول فنی هستم که هر مورد تخلف در محصول چه واردات چه صادرات را گزارش میدادم و خیلی راحت همکار بخش دولتی نا دیده می گرفت به خاطر کارفرما و می گفت تقصیر مسئول فنی هست که به ما گزارش میده نباید به ما بگید
و این میشد که کارفرما رو با مسئول فنی بد می کرد
در نهایت هم باار رد می شد می رفت به پشتوانه ی مدیر کل …
و تشکرات لازم به عمل میومد

چرا هیچ کس هیچ کنترلی روی بخش دولتی نداره
من مسئول فنی کم دیدم که به خاطر پول هرکاری بکنه
چون هرکاری هم بخواد بکنه از زیر دست دولتی رد میشهههه
ولی بخش دولتی زیاد دیدم ..........................

اتفاقا با همین اعترافی خودتون کردید مشکل داریم
و دقیقا دستمون زیر ساطور هس
که کارمندان دولت فکر می کنند خدای ما هستند
فرقی نداره از مدیر کل تا نگهبان
چرا فکر می کنید حمایت اونا هست که ما سر کار هستیم
این قانون هست که مسئول فنی باید باشه همونطور که قانون باعث تاسیس ادارات دولتی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
همکار دولتی که نا مربوط حرف زدی فغلا امثال شما و نه همه همکاران دولتی ............ خودتو محکم بگیر حمایت از من پیشکشت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
10
10
در استان ما یکی از سئوالات تکنسین های بازنشسته بخش دولتی از نامزدین انتخابات نظام دامپزشکی این بود که برای ما بازنشسته ها چه برنامه ای دارید؟
با وجود دو دانشکده دامپزشکی بزرگ در استان و صدها جوان تازه فارغ التحصیل جویای کار آیا توقع کار پس از 30 سال بازنشستگی این عزیزان منطقی است؟
پاسخ ها
از بیکاری باز همان خوزستانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
دوستان چرا برنامه نداشته باشند برای بازنشسته ها. چرا نباید متینگ های دور همی اعضای نظام داشته باشند. دریغ از چهار جلسه فصلی با یک کیک و آبمیوه برای همه اعضای نظام در استان ها. اگر شرکت های بخش دوره معرفی محصولی نداشته باشند ماها عملا هیچ وقت همکاران خودمون رو نمیشناسیم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
7
15
دقیقا همین مسئله که فرمودند مطرح بوده مخصوصا در استان کرمان که مسئولین بخش دولتی به افراد سیستم و هیات علمی های دانشگاه کرمان رأی بی دلیل داده شد ، همیشه سیاست جناحی مطرح بوده استان های دیگر هم طبیعتا همینه
پاسخ ها
خوزستانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
والا بودن اساتید رو دیگه درک نمیکنم. اگر هم هستند باید یک دوره تنفس عدم حضور داشته باشند. بزرگوار شما تحقیق و مطالعه رو رها کردی آمدی دنبال انجام کارهای اداری چرا.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
19
12
نظرت برای خودت محترمه
پاسخ ها
خوزستانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
نظرش برای من و تمام کسانی که به نظر شما هم منفی دادن محترم بود
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
19
18
من هم موافق حذف حق رای و حق عضویت کارکنان دولت هستم.
دامپزشك دولتي
|
United States of America
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
6
13
سركار خانم دكتر فاطمه ميرزايي
باسلام و احترام
عموما عقيده ما آدم ها نسبت به يك موضوع بخصوص موضوعات صنفي ناشي از ميزان اطلاعات از آن موضوع، تجربه هاي عيني با موضوع ،فضاي مجازي و منفعت هاي شخصي يا صنفي و غيره است.من شما را بابت صحبت هاينان شماتت نميكنم و ميدانم صحبت هاي عجيب شما هم برگرفته از چنين موضوعاتي است ولي بگذاريد موضوعي را براي شما بيشتر باز كنم:
فرض محال كنيم در انتخابات نظام دامپزشكي همكاران بخش دولتي شما اجازه راي نداشته باشند،از فرداي آن روز منتخبين نظام دامپزشكي در سراسر كشور شامل افراد شايسته و بايسته ميشود؟ آيا باند بازي و شخص محوري ،تبعيض و ناعدالتي هاي موجود، ديگر وجود نخواهد داشت؟
دوست عزيز مشكل از بخش دولتي و خصوصي نيست مشكل اصلي وابستگي راي دهندگان است.يعني چه؟ يعني اينكه من راي دهنده كاملا آزاد و مستقل به هركه فكر ميكنم فرد شايسته اي است راي دهم بدون نگراني از وضعيت شغلي حاضر و يا آينده ام.به نظر شما چنين وضعيتي وجود دارد؟ به نظر شما چند درصد راي دهندگان بخش خصوصي چنين تفكر و عملي در انتخاب داشته و دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
صحبت هاشون کاملا منطقی بود. استدلال شما عجیب هست. اینکه یک امر اشتباه یعنی شرکت دولتی ها در یک نهاد بخش خصوصی رو مرتبط میکنید به فساد داشتن یا نداشتن. چه ربطی داره آخه؟ شما به سوالات پاسخ بده. اصلا یک کارمند دولتی در نظام دامپزشکی چه کاری داره؟ چه خدماتی از نظام میگیره و چه خدماتی میده؟
خوزستانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
دوست عزیزم. بله مشکلات حل میشه. وقتی مثلا کارمند بخش دولتی دارن بخشنامه می‌دهند که بنده باهاش مخالف ام چطور میتونم از ریس ام که کارمند بهس دولتی و تصویب کننده همام بخشنامه در دولت هستند بخوام بنده رو درک کنند و جواب دولت را بدهند؟؟
مثلا شما بفرمایید چرا بنده نباید حق انجام تست بروسلوز در درمانگاه را داشته باشم؟؟ یا چرا باید هم گزارش کتبی ماهانه ببرم شبکه تحویل بدهم و هم در سیستم چی ای اس و سامانه داروی خرید و فروش ام اعلام کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
7
17
هر چند که طی این سالها عملکرد مثبت خاصی از نظام دیده نشده ولی این خانم هم درک درستی از شرح وظایف نظام ندارن.
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
15
12
موافقم
دولتی ها بهتر است به شورا ورود نکنند چون موجب رانت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
در یکی از استانها بر اساس اطلاعات اشتباه و منفی و سطحی نگری همکاران در دوره گذشته اجازه ورود بخش دولتی راندادند و رئیس نظام یکی از خصوصی های رگ گردن کلفت کن شد همه فکر کردن فیل هوا میکند ولی آنچنان رانتی استفاده کرد آنچنان پولی جابجا کرد آنچنان پروانه هایی صادر کرد که احدی از دولتی ها جرات فکر کردن به آن را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
چه مجوزی وقتی همش سامانه ای شده؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
5
9
با سلام همکار محترم 23:27 مبسوط فرمودند. بیاییم به دور از تعصبات الکی و با منطق بحث کنیم. بنده از خانم دکتر سوال دارم. آیا یک کارمند دولتی که بعضا در بخش خصوصی فعالیت دارند به عنوان یک فرد حقیقی نمی تواند در شورای نظام باشد؟ شما قانون تاسیس نظام دامپزشکی را مطالعه کرده اید؟ کجای این اساسنامه نوشته که فرد دولتی نمی تواند عضو شورای نظام باشد؟ دامپزشکی همین جور دارد به اضمحلال می رود ، لطفا با این حرف ها و صحبت ها به این روند ( نابودی دامپزشکی) کمک نکنید. دولتی و خصوصی عضو یک خانواده هستند. اختلاف انداختن بین این دو بخش به ضرر کل دامپزشکی است. آیا در نظام پزشکی این خرده بحث ها وجود دارد؟ مسلما که خیر.پس بنابراین همه اعضای انتخابی در این دوره دست در دست هم به فکر اعتلای دامپزشکی و معضلات آن که مهمترین آنها همین اجرایی شدن حقیقی ماده 19 هست باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
در نظام پزشکی کارفرما و مسئول فنی یک نفر هست
شما احتمالا کارمند دولت هستی
و بیکاری نکشیدی به خاطر رییس نظامی که هیچ دغدغه ای از حقوق مسئول فنی نداره
انقدر دامپزشک بیکار یا با حقوق کم هستند
یکسال بگن ما سر کارها با قرارداد سوری نمی ریم
دوسال نرن
سال سوم دیگه مجبورن
شما هیچ کدوم از این فلاکتها رو نکشیدی
همان خوزستانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
عزیزی فقط بگو اون قانون رو مگر کارمندان دولت ننوشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
17
11
صحبتهای این خانم دکتر کاملا منطقی ودرست است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
10
11
..............
خیلی متاسفم
همه دامپزشکیم
چه فرقی می کنه کجا کار می کنیم!
باید در کنار هم تلاش کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
13
9
ایده این خانم دکتر ایده خوبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
13
5
کاملا منطقی و درست گفتند..
بوشوتره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
4
9
واقعا متاسفم برای ....... چنین تفکری حداقل یکبار قوانین تاسیس سازمان نظام دامپزشکی را بخوانید چرا باید اینقدر ........... باشیم استانهایی که به افراد شاغل در بخش دولتی با تبلیغات منفی اجازه ورود ندادند بدجوری چوبش را خوردند حالا شما تنهایی برو دنبال ماده 18 و 19 و 2 ببین به کجا میرسی هر کس میاد بفکر خودشه بخش خصوصی مستقیم ذینفع هست یک کلینیسین عضو شورا و رئیس شورا تنها مسئولیتی که برای خود در نظر میگیره اینه کی در دور بر خودش و دوستاش کلینیک جدید افتتاح نشه و الی اخر حداقل بخش دولتی ذینفع نیست تا وقتی که تفکرات خودخواهانه داشته باشیم بجایی نخواهیم رسید ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
خب سوال همینه. اگر بخش دولتی ذینفع نیست، پس تو نظام دامپزشکی چه کار داره؟!
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
6
6
کارمندا دولت در نظام نباشن بهتره
ولی نبود کارمند دولت دلیل بر پیشترفت نظام نیست همه به مدیریت بستگی داره مدیریت درست و دلسوز
مسئول فنی نمونه
|
Germany
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
7
18
خیلی خیلی جامع وکامل و ساده بیان کردید.
دقیقا من به دلیل اینکه رییس نظام کارمند دولت بود مشکلات زیادی را تجربه کردم
۱- رییس شبکه نصف حقوق مسئول فنی را می گرفت و عدم حضور کامل بود مسئول فنی ، می گفتیم همچین تخلفی هست می گفت میشه چی بگی!همکار هستند!!
۲- معاون شبکه قرارداد با کارفرما برای خانومش ۱۵ تومن میبست با مدرک کاردانی برای دامپزشک ۹ تومن اصلا کارفرما به حرف شبکه بود، نه نظام و نظارت و من مسئول فنی.به رییس نظام می گفتیم می گفت چیکار میشه کرددد
۳- فقط به این دلیل که کارفرما خره ش خیلی میره و میره به استاندار میگه ممکنه منو دیگه مدیر کل نکنن رییس نظامی که از بخش دولتی بود هیچ کدوم از تخلفهای کارفرما را نمی گرفت

۴-اینکه حاضر نبود از مسئول فنی در برابر رییس شبکه ی .......ی که جز بی احترامی و توهین و ابراز قدرت کردند دفاع کنه!
شما فکر کنید این رییس شبکه وقتی به من نامه میزد خودش دکتر بود همه ی کسانی که رونوشت میزد بهشون دکتر بودند معاونت سلامت ، حراست ، نظارت ، کارفرما هم که دیپلم نداشت مهندس
فقط من را در نامه ی رسمی دکتر خطاب نمی کرد.
۵-عیدی و سنوات ک هیچ کس حق گرفتن از کارفرما کله گنده نداشت
چون میره اداره ی رفع موانع تولید
همون پول میشد ایفون ۱۳ پرو میرفت رو میز رییس نظامو مدیرکل

خدایی نمی دونیم این کارمند دولت می خواد چی کار کنه برای مسئول فنی که میاد کاندید میشه
چی داره توش
حتما خیلی براش داره
چرا باید یک استان چهار نفر رای اول کارمند دولت باشند
تعداد ارا هم سه برابر مسئول فنی های رای دهنده باشد
غیر از اینه ک چندین نفر از کارمندهای دولت را کارت براشون صادر می کنند که بیان به اینا رای بدن ک بخش خصوص در نظام نباشه
در جلسات استان نباشه!!!!
کاش با یک رییس نظام دولتی مصاحبه کنید بگید هدفت چیه؟! فی سبیل الله

اگر محل نظام در ساختمان اداره کل نباشه
کارمند دولت پشت چه میزی میشینه!!!نظام یا دولت
همه اش غیبت مرخصی
چهار سال!!!مسئول فنی شاید صبح تا ظهر مرکز استان باشه کارمند دولت را کجا باید پیدا کنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
حقایق تلخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
کارمند دولتم ولی قانع شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
8
متاسفانه دامپزشکی در استان ما به صورت انحصاری دست دو سه نفر خاص هست که همه میشناسیم.. یه عده ای بعد از فارغ التحصیلی در به در دنبال کارن و از طرف دیگه یه عده خاص چندین شغل دولتی و خصوصی و ... رو باهم دارن..
متاسفانه هیچ نظارتی تو بحث دامپزشکی وجود نداره تا وقتی اوضاع اینه هیچ تلاشی به ثمر نمیرسه...
افرادی باید در رأس قرار بگیرن که درد ۹۰درصد دامپزشکان رو لمس کنن نه افرادی که چندین شغل دارن در حیطه دامپزشکی و درکی از اوضاع خراب بقیه همکاران و تازه فارغ التحصیلان ندارند.
کسی که تنگنارو حس نکنه و دغدغه ش با اکثریت متفاوته نمیتونه فعالیت تاثیرگذاری هم برای بقیه انجام بده.
علی
|
Germany
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
4
6
درود و ارادت ویژه به حکیم مهر
خوب ، خانم دکتر بزرگوار هم یه نظر داشتن و اونو اعلام فرمودند
یه سوال از خانم دکتر :
تکلیف دامپزشکان رسمی ادارات دولتی که حق محرومیت از مطب نمی گیرند و پروانه اشتغال به امور درمانی دارند چیست ؟
ایا اونها هم نباید حق رأی داشته باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
نه علی جان اونا بیان رای بدند ما کاری شون نداریم حداقل نیمه خصوصی هستند حداقل برخلاف منافع بخش خصوصی حرفی نمی زنند اگر دفاع هم نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
8
7
به نظر من خانم دکتر بسیار درست گفتند. الان که نتیج رای گیری مشخص شده متاسفانه بخش دولتی و کارفرماهای زیادی توی نظام استان ها رای آوردند و هیچ دردی از من دامپزشک دوا نمی کنند و دغدغه های بخش خصوصی نه تنها خبر ندارند بلکه گاها جلوی راه را سد می کنند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
همه از آنهایی که در بخش دولتی استخدام شدند، ژن خوب، پارتی و یا انواع سهمیه نداشتند که از روز اول کارمند بخش دولتی باشند؛ بسیاری از آنها سال های سال بخش خصوصی کار کردند و ناملایمات کشیدند و از روی نداشتن امنیت شغلی اونم با آزمون استخدامی سازمان سنجش و نه استخدامی پارتی بازانه و رانتی "قراردادی کار مشخص" جذب اداره شده باشند. تازه تو اداره هم همین هایی که با آزمون سازمان سنجش اومدند دارند درست و پاکدست کار می کنن. پس همه کارمندان اداره دامپزشکی از روز اول بخش دولتی نبودند!! و اگه چنین افرادی وارد نظام دامپزشکی شوند چون زجر کشیده اند، به نفع کارفرما غش نمی کنند تا حقوق مسئول فنی پایمال شه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
3
10
با سلام و احترام
خدا را شکر که تفکرات اینچنینی در سیستم دولتی نیستند وگرنه بخش خصوصی را نابود میکردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
2
8
با سلام
هر دامپزشکی طبق قانون می تواند عضو نظام دامپزشکی باشد . و براساس توانمندی خودش می تواند در بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت کند .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
2
8
خیلی از دامپزشکان بخش دولتی مجوز درمان دارند. چراکه محرومیت از مطب دریافت نمی کنند .ای کاش ایشون قبل از بیان مطالبشون به موضوع احاطه کامل داشتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
عجب
مگه درمان هم بلندن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
شما سواد نداشتی ازمون قبول شی از ناچاری زدی تو کار درمان ، واقعا فکر کردی پروفسوری؟
طومار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
2
6
..............
ایشون باید بدونن اگه اداره و نظام با هم یکی نباشن نظام عملا هیچ کارایی نداره و یا حمایت اداره س که نظام میتونه برنامه ای رو اجرایی کنه و قوی باشه و به نفع اعصا باشه
بخش خصوصی
|
Germany
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
4
2
سلام، با تمام موارد ذکر شده کاملاموافقم. هیچگاه متوجه نشدم کسی که حقوقش را از بخش دولتی می‌گیرد چگونه دغدغه بخش خصوصی را دارد؟
کسی که هیچ سرمایه مادی روانه بازار دامپزشکی نکرده و دغدغه شرکت در کلاس بازآموزی با هزینه شخصی ندارد، باید خیلی منعطف و منصف و دغدغه مند باشد که بخواهد کاندید شود … نظام متعلق به بخش خصوصی است …
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
5
2
با سلام و احترام به همکاران دامپزشکی سراسر کشور
همانطور که اطلاع دارید سازمان نظام دامپزشکی برای رسیدگی به کارهای بخش خصوصی دامپزشکی تاسیس شده است . با توجه به اصل 44 قانون اساسی دولت کارهای مردم را به خودشان واگذار نموده و تشکیل نظام دامپزشکی برای همین موضوع بوده است . این سازمان به تمامی افراد در این تخصص نیاز دارد تا بتواند اهداف خود را پیگیری نماید ولی با هدف واگذاری امور به خود مردم که همین بخش خصوصی هستند . با انتخابات اینچنینی که امسال دیدیم سازمان نظام نمی تواند به اهدافش برسد چرا که نظام در قبضه بخش دولتی است . سازمان دامپزشکی استانها نظام را برای خودش می داند و اجازه نمی دهد بخش خصوصی بر صندلی های آن تکیه زند و این را بر خلاف منافع خود میداند . در حالی که اینچنین نیست نظام متعلق به بخش خصوصی است و همه باید کمک کنند تا این بخش بتواند کار خود را در کنار دامپزشکی دولتی پیش ببرد . در استان .......... با حمایت مدیر کل بخش دولتی اعتلاف تشکیل داد و بابسیج ادارات دامپزشکی شهرستان 100 درصد آرا به کارمندان خود اختصاص دارد . خلاصه اینکه برای موفقیت نظام در کشور و استانها باید به بخش خصوصی کمک نمود تا بتواند با جدیت بیشتر کارها را سرو سامان دهد .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
1
5
نظام دامپزشکی چون هیچ نهاد نظارتی بر عملکرد آن نظارت نمیکند دلادل از فساد شده است نمونه اش انتخابات نظام بود که معلوم نشد چطور برگزار شد.کارمندان دولت حداقل یک التزامی به قوانین دارند و میشود رصدشان کرد.پس با بیانات شما کاملا مخالفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
1
بحث نظام به عنوان یک تشکل باید اگر واقعا غیر دولتی شد ساز و کار پیشگیری از سوء استفاده ی و فردی مسئولین نظام و شفاف عمل نمودن و پاسخگو بودن در مسایل مالی نیز ایضا در قوانین دیده شود . وگر نه اگر صرفا دولتی ها رای ندهند چیزی درست نمیشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
1
4
بدون حمایت اداره وجود نظام بی معنیه و هیچ قدرتی نداره و صرفا یک NGO هست .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
1
7
خیلی از بخش خصوصی ها رو آوردن به پت . فقط جیب مردم خالی میکنن بدون اینکه سوادی از دامپزشکی داشته باشند . بخصوص سگ هر کیس میاد یک سرم سوار میکنن و یک سفتریاکسون و یک ب کمپلکس میگن پاروا ...دیگه بیماری دیگه ای تشخیص نمیتونن بدهن.جالب پرنده و خزنده و چرنده ... .هم ویزیت میکنن. بیشتر مسول فنی ها هم فقط حضور فیزیکی دارن هیچ ایده.نظر.پیشنهادی برای کارفرما ندارن تا جایی که به چشم اضافه کارفرما بهشون نگاه میکنن و حقوق کارگر بهتر میدن ....
................ تا نگرش تغییر نکند دامپزشکی هرروز مشکلاتش بیشتر میشود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
2
4
منم موافقم ماکارمندان دولتی حق رای نداشته باشیم فقط لطف کنید بفرمایید از ما حق عضویت سالیانه هم نگیرند و یا بعد بازنشستگی لیست بدهی جلوی ما نگذراند برای پرداخت هزینه عضویت سالهایی که هیچ استفاده ای از عضو بودن نبردیم ممنون میشم پیگیری کنید خانم دکتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
هیچ استفاده منظورتون رای دادن هست؟
اصلا عضویتتون به چه منظور هست ؟!
فقط به این دلیل که قانون هست که همه می تونن عضو نظام دامپزشکی بشید عضو میشید؟!
برای بازنشستگی عضویت چرا باید پرداخت کنید؟
دیگه همه جای دنیا هر فردی بعد از سی سال باز نشسته میشه
فقط کارمندای دامپزشکی هستند ک بعد از سی سال وقتی که هیچ توانایی در کار کردند نداردن
بهترین موقعیت های شغلی به لحاظ درامد و اسون بودن کار را می گیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دوست ناشناس ساعت 8 و م دقیقه ظاهرا متوجه عراض بنده نشدید کارهای ساده مال شما .بسم الله پیدا کنید کار ساده رو عین همونکه میگن پیدا کنید پرتقال فروش رو .بنده عرض کردم نظام دامپزشکی از بخش دولتی هم حق عضویت میگیره بدون اینکه مجوزی داشته باشه و یا استفاده ای بکنه . برای بازنشستگی نیست که عضویت پرداخت می کنیم، برای بدبختی های بعد بازنشستگی که حقوق کفاف نمیده. شما دستور بده حقوق مکفی بازنشستگی بدن، به جان شما من اصلا از کار کردن بعد بازنشستگی متنفرم. امیدوارم شما بعد سی سال هر جا هستین و بازنشسته شدین دوباره نرید سر کار، لااقل حرف خودتون زمین نمونه
القاصی المهر
|
Germany
|
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
5
3
تا ریشه بخش دولتی دامپزشکی خشک نشود همین آش است و همین کاسه ...................
دکتر صنم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
0
0
بشری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
0
3
.........
حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
3
3
نظام دامپزشکی شده عرصه جولان کارکنان بخش دولتی و کارفرمایان بزرگ که بیشتر فکر مصالح خودشان هستند تا حمایت از مسوولین فنی. و چطور کارکنان بخش دولتی میتونن شغل دوم اختیار کنند؟ فقط و فقط افراد از این طریق قدرت خود را در بخشهای مختلف بسط و گسترش می دهند و باند و جناح بازی شکل میگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باید یک چاره ای کرد ........................
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
0
1
اینطور که مشخصه اکثرا مسئول فنی ها دلیل ناکامی و بدبختی و حقوق پائینشون رو بخش دولتی میدانند فکر میکنند کارفرما نشسته تو اداره چای میخوره و به ریششون میخنده اصلا نظام دامپزشکی مال خودتون خواهشا برید سرکارتون 8 صبح تا 4 بعداز ظهر نه اینکه تو خونه بخوابید انتظار حقوق 30 ملیونی داشته باشد و اداره هم موظف باشه حقوقتون و بگیره بریزه به حسابتون واقعا که نوبرید شما تو نظام اصلا کسی شما رو تحویل میگیره آیا کسی 5 دقیقه با احترام باهاتون صحبت میکنه بخدا تلفن تون رو هم جواب نمیدهند ولی تو اداره تشریف میارید انگار خونه خودتونه ما نخواستیم نظامتون رو مال خودتون ببینم چه گلی به سر خودتون میزنید بقول قدیمی ها ما سائیدن شما را نخواستیم حداقل موش ما را سرما نده
دکتر رضا
|
Japan
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
0
0
باسلام خانم دکتر عزیز این دیدگاه شما اصلا درست نیست ...البته حق میدم بهتون که نظام های صنفی در هر شغلی تحت تاثیر بخش دولتی هستند و دولتی ها از آن جایگاهها کاملا سواستفاده میکنند ...ولی اگر قانون بدرستی اجرا بشه اینگونه نمیشه.....بهتره که روسای نظام ها از اعضا بخش خصوصی باشند و حداکثر اعضا نیز بخش خصوصی ...
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
متشکرم خداحافط
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
0
0
کاملا صحیح هست
کارمندان بخش دولتی نباید حق رای داشته باشند
نظر شما
ادامه