کد خبر: ۷۷۶۸۷

حکیم مهر: با شکایت روستاییان و پیگیریهای لازم توسط کارشناسان اداره دامپزشکی بروجرد، درمانگر غیر مجازی که بدون داشتن پروانه درمان مجاز اقدام به معاینه و درمان دام نموده بود به مراجع قضائی معرفی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان بروجرد، رئیس اداره دامپزشکی بروجرد درخصوص این خبر اعلام کرد که فرد متخلف با تشخیص و درمان اشتباه منجر به خسارت به دامهای دامداران شده، لذا ضمن احضار متخلف به اداره دامپزشکی شهرستان و بیان ممنوعیت هرگونه فعالیت درمانی غیر مجاز، نامبرده جهت سیر مراحل قانونی به دادستانی شهرستان بروجرد معرفی گردید.

«دکتر امین مهدی زاده» هرگونه فعالیت در حوزه‌های مختلف خدمات دامپزشکی را مستلزم اخذ مجوز‌های قانونی با رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی دانسته و عنوان کرد که با استناد مواد ۹، ۱۰ و ۱۱ قانون سازمان دامپزشکی کشور، افراد بدون پروانه از سازمان دامپزشکی غیر قانونی بوده و به مراجع قضایی ارجاع می گردند.

این مقام مسئول از همشهریان و روستائیان عزیز درخواست نمود که به دلیل حساسیت موضوع، تهدید سلامتی دام ها و جلوگیری از سرایت بیماری از دام به انسان، انجام امور درمانی دام های خود را به مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی مجاز شهرستان موکول نمایند و در صورت مشاهده تخلفات، مراتب گزارشات خود را از طریق شماره تلفن 42530505 گزارش نمایند.


نظر شما
ادامه