کد خبر: ۷۷۷۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: فواصل بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها است اما باید این فواصل کمتر شده و تمهیدات بهداشتی در خود دامداری ها افزایش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «جبرائیل برادری»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران درباره فواصل بهداشتی و اینکه ضروری است یا مانع کسب و کار، گفت: این حرائم برمی گردد به بحث پروتکل‌های بهداشتی نظام دامپزشکی که در خصوص پیشگیری از بیماری هاست و آمده یکسری حرائم را بین دامداری‌ها تعیین کرده مثلا دامداری شیری ۲۵۰ متر و سایر دامداری‌ها ۳۰۰ متر باید حریم داشته باشد.

وی افزود: این فواصل مانع کسب و کار نیست، موضوع پیشگیری از بیماری‌ها است که باید انجام بشود، اما این فواصل باید کمتر بشود و باید تمهیدات بهداشتی را در دامداری‌ها افزایش بدهیم تا اینکه بگوییم از این دامداری تا آن دامداری ۳۰۰ متر، این خودش یک محدودیتی را ایجاد می‌کند برای واحد‌های تولیدی با توجه به اینکه اراضی هم محدود است، این موجبات گله مندی افراد را فراهم می‌کند، این فواصل باید وجود داشته باشد، اما اندازه آنها حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر بشود تا آن چالش‌هایی که پیش روی این موضوع است مرتفع بشود.

برادری اضافه کرد: الان چالشی که وجود دارد موضوع دامداری‌های سنتی ماست که از زمان فعالیت درگاه ملی مجوز‌ها اتفاق افتاد و خیلی گله مندی وجود داشت، مثلا دامداری که ۱۵ تا ۲۰ سال دارد فعالیت می‌کند الان با توجه به درگاه ملی مجوز‌ها که شکل گرفته باید درخواست اش در سامانه بیاید، خوب این می‌آید در سازمان نظام دامپزشکی قفل می‌شد به خاطر همین بحث فواصل که وجود داشتالان با ابلاغ آقای وزیر حل خواهد شد برای دامداری‌های سنتی، اما برای دامداری‌های صعنتی این فواصل وجود دارد که باید کمتر بشود محدودیت‌ها هر چقدر کمتر بشود تولیدکننده راحت‌تر می‌تواند سرمایه گذاری بکند.

وی درباره تجمیع اراضی کشاورزی هم گفت: تجمیع اراضی کشاورزی موضوعی است که ابلاغ شده و در دستور کار ماست کارگروه‌های این موضوع را هم شکل دادیم، اما دغدغه‌ای که در این حوزه وجود دارد قوانین متعدد است مثل قانون ارث که اجازه نمی‌دهد این کار در سطح استان‌ها عملیاتی بشود، باید یک بازنگری انجام بشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران درباره ترغیب به تجمیع اراضی افزود: برای زمین‌های خیلی خرد فکر نمی‌کنم مطلوبیت داشته باشد برای کشاورزان و اراضی که کشت صعنت هستند برای اینها جذابیت دارد که تجمیع بکنند و مشوق‌ها هم تسهیلات بلاعوض سامانه‌های نوین آبیاری، صدور اسناد مالکیت و تسهیلات شان هست که اینها را در اختیار آنها قرار می‌دهیم، اما برای کشاورزی در اراضی خیلی خرد زیر یک هکتار توجیهی ندارد که تجمیع بشود اینها باید یک تعاونی سهامی شکل بدهند که با عضویت در قالب این تعاونی بعدا اراضی شان یکپارچه بشود.

وی درباره صدور سند اراضی کشاورزی تصریح کرد: سنددار کردن اراضی کشاورزی از اولویت‌های مهم دولت است، این را در سطح استان تهران نهادینه کردیم در طول جلسات مستمر با سازمان ثبت اسناد از مجموع ۱۹۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که داریم و کشت می‌شود بالای ۵۴ درصد این اراضی سنددار شده و به لحاظ قطعاتی که وجود داشته بیش از ۵۹ هزار قطعات زمین‌های کشاورزی سنددار شده که مجموعا بالای ۱۰۳ هزار هکتار هست و ما جایگاه برتر را در کشور را به خود اختصاص دادیم و با این رویکرد دنبال می‌کنیم که با برنامه ریزی که انجام دادیم این را به حداکثر برسانیم.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
1
6
ازموده را ازمودن خطاست ، قبلا یکبار اینکار انجام شده وهنوز داریم تاوان تبعاتشو میدیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
2
بهتر از معاون بهداشتی سازمان دفاع کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
آره حق با شماست ما هم می‌خواستیم اونی که پشت این جار و جنجال رسانه ای بود خودش رو نشون بده
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
5
جمله تیتر گزارش یعنی چی که فواصل بهداشتی باید وجود داشته یاشد اما اندازه آنها باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر باشد،
فواصل بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها است اما باید این فواصل کمتر شده و تمهیدات بهداشتی در خود دامداری ها افزایش یابد.

لطفا ایشان این جمله ها را ترجمه کنند
یعنی این که ۲۰ تا ۳۰ درصد خطا یا ضعف بهداشتی قابل قبول است ، به چه استنادی ؟
پاسخ ها
هاشم خان
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
درود جناب میرزمانی
احسنت درست اشاره کردید؛واقعا بر چه اساسی ۲۰ تا ۳۰ درصد و چرا کمتر یا بیشتر نباشد؟؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
1
بجای افزایش ظرفیت و کاهش فاصله که غیر اصولی هستند تولید قراردادی در واحدهای غیر فعال و خلع ید واحدهای متروکه به این امر کمک خواهد نمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
0
جهاد همیشه گردن کلفت تر از دامپزشکی بوده و رای او سندیت دارد
نظر شما
ادامه