کد خبر: ۷۷۸۰۲

حکیم مهر: مسئولان سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و هیاتی از کشور قزاقستان در خصوص هماهنگی‌های لازم بهداشتی و قرنطینه ای بین دو کشور تبادل نظر کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی ایران ضمن خوشامدگویی به تشریح شرایط مدنظر برای تسهیل واردات گوشت از قزاقستان به ایران و صادرات لبنیات از جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان پرداخت.

طرف قزاقستانی نیز ضمن ابراز خشنودی از میزبانی گرم این سازمان، شرایط مدنظر ایران را به لحاظ پروتکل بهداشتی جویا شد و قول تأمین گوشت قرمز مدنظر کشورمان با شرایط پروتکل ایران در کوتاه ترین زمان ممکن را داد.

همچنین دکتر مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس این سازمان در دومین نشست مجازی با «آقای امانگلی بردالی» معاون وزیر کشاورزی کشور قزاقستان جهت پیگیری موارد توافق شده در جلسه قبلی، ضمن تشکر از پیگیری های انجام شده در زمینه همکاری های دوجانبه در زمینه دامپزشکی، به تشریح شرایط مدنظر برای تسهیل واردات گوشت قرمز تازه و منجمد از قزاقستان به ایران و صادرات لبنیات از جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان پرداخت و در زمینه صادرات لبنیات کارخانجات ایرانی به آن کشور خواستار تسریع و تسهیل و پاسخگویی ایشان در کوتاهترین زمان ممکن شد.

آقای بردالی ضمن قدردانی از تعاملات سریع کارشناسان سازمان جهت پاسخگویی به درخواست های طرق قزاق، اعلام نمود که در کوتاهترین زمان ممکن، نسبت به پاسخگویی به کلیه موارد مد نظر طرف ایرانی در خصوص صادرات لبنیات و همچنین واردات گوشت اقدام خواهند نمود.


 


نظر شما
ادامه