کد خبر: ۷۸۹۷

حکیم مهر - نماینده مردم شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از ایستگاه تحقیقات ماهیان آب شور داخلی بافق یزد وابسته به موسسه تحقیقات شیلات ایران بازدید کرد.
کاظم فرهمند در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت‎های جاری این ایستگاه از نزدیک با چالشها و مشکلات موجود آشنا شد و برای حمایت از طرح‌ها و رفع چالش‎ها قول مساعد داد.
 ایستگاه تحقیقات ماهیان آب شور داخلی بافق وابسته به مؤسسه تحقیقات شیلات ایران با وظیفه مطالعات در زمینه گونه‌های غیربومی و توسعه صنعت آبزی‌پروری با استفاده از منابع آبهای شور زیرزمینی در نواحی مرکزی ایران، مشغول فعالیت است.
در این ایستگاه تاکنون تحقیقات زیادی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان قزل‌آلا، خاویاری و تولید غذای زنده جهت آبزی‌پروری صورت گرفته است.
عمده فعالیتهای کنونی ایستگاه متمرکز بر معرفی ماهی تیلاپیا به صنعت آبزی‌پروری کشور بوده که گونه‌ای مناسب با شرایط خشکسالی می‌باشد.
در این خصوص سازگاری، تکثیر و پرورش، تغذیه و نرسازی ارزیابی اثرات زیست محیطی و اقتصادی تولید این ماهی مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج قابل توجهی بدست آمده و طی سال جاری جهت تولید به بخش خصوصی معرفی شده است.
تحقیقات در زمینه تولید در سیستم‌های مختلف پرورش و تکثیر، بومی سازی خوراک، تولید نمونه‌های ابرنر و در نهایت ارائه دستورالعمل جهت صنعت تکثیر و پرورش تیلاپیا در کشور ادامه دارد.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه