کد خبر: ۷۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
حجت الاسلام لیاقتی در ادامه با توضیح اینکه در همه کشتارگاههای کشورمان اعم از دام و طیور عمل ذبح توسط دست انسان و بدون دخالت دستگاه انجام می‎شود به مردم اطمینان داد با نظارت شرعی ناظرین مستقر در کشتارگاهها، گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشورمان حلال و پاک است...

حکیم مهر -  در حالی که به تازگی یک متخصص تغذیه در اظهار نظری عجیب از مرگ 20 درصدی مرغ ها قبل از ذبح خبر داده بود، برنامه زنده و پربیننده سیمای آبادی به ارائه توضیحاتی در این باره به مردم پرداخت.

در این برنامه که عصر چهارشنبه 21 دی ماه سالجاری از شبکه یک سیما پخش شد، حجت الاسلام لیاقتی سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی شرایط ذبح شرعی را به مردم توضیح داد.

وی با اشاره به پنج شرط لازم برای ذبح شرعی گفت : مسلمان بودن ذابح، رو به قبله بودن حیوان، گفتن بسم الله هنگام ذبح توسط ذابح، آهنی و تیز و برنده بودن وسیله ذبح و قطع رگ‌های چهارگانه شروط لازم برای تحقق ذبح شرعی هستند.

حجت الاسلام لیاقتی در ادامه با توضیح اینکه در همه کشتارگاههای کشورمان اعم از دام و طیور عمل ذبح توسط دست انسان و بدون دخالت دستگاه انجام می‎شود به مردم اطمینان داد با نظارت شرعی ناظرین مستقر در کشتارگاهها، گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشورمان حلال و پاک است.

در ابتدای این برنامه ضمن پخش گزارشی تصویری از نشست امسال سازمان جهانی بهداشت دام در تهران که به میزبانی سازمان دامپزشکی برگزار شد روند نظارت بهداشتی توسط دامپزشکان هم شرح داده شد.

 

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.رزاقی
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
0
خدارو شکر ................ شغل و درامد ایجاد کرده .............................
نظر شما
ادامه