کد خبر: ۸۰۴۷

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در ‌٩ ماهه امسال حدود ‌٥٠٠ میلیون قطعه طیور و شش میلیون راس دام سبک و سنگین با حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی در سطح کشور کشتار شده‌اند و در بازدیدهای صورت گرفته در این زمینه شش هزار پرونده تخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر سید محسن دستور گفت: پایش طیور در ارتباط با بیماری‌های تنفسی در ‌١٥ استان در معرض ابتلا و خطر انجام گرفته است که بر این اساس در حدود ‌٢٠ هزار مورد نمونه برداری از طیور انجام شده است و نتایج آزمایشات بر روی نمونه‌های فوق - از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان - همگی منفی بوده است.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم طرح مبارزه با بیماری تب برفکی گفت: با اجرای این طرح حدود پنج میلیون دام سبک و سنگین واکسینه و ‌٦٠٠ هزار نمونه برداری خون نیز برای بررسی بیماری مذکور از دام‌ها انجام شده است و در همین رابطه ‌٩٠٠ میلیون مترمربع جایگاه دام، ‌٢٣ میلیون دام سبک و ‌٥/٢ میلیون دام سنگین در کشور سم پاشی و ضدعفونی شده است.

دستور با بیان اینکه در ‌٩ ماهه امسال دو میلیون بازدید از مراکز مختلف مربوط به عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است، اظهار کرد: در این رابطه شش هزار پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: ‌٢٢٠ کشتارگاه طیور و ‌٤٠٠ کشتارگاه دام صنعتی و سنتی در کشور زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کنند که نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی توسط بیش از یک هزار اکیپ ثابت دامپزشکی در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه