کد خبر: ۸۰۹۰

حکیم مهر - شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای کشور پاکستان برای ورود گوسفند زنده در حال بررسی است و هنوز مجوزی صادر نشده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: ورود دام و محموله‌های دامی از سایر کشورها به کشور باید دارای مجوز بهداشتی باشد.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: در صورتی که مجوزها به‌صورت رسمی صادر شود، مشکلی برای واردات دام وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور شرایط لازم برای قرنطینه دام‌های وارداتی را فراهم می‌آورد و به‌رغم آنکه ممکن است مشکلاتی در مرزهای قرنطینه‌ای وجود داشته باشد، اما از ورود دام‌های بیمار و بدون مجوز جلوگیری  می شود.

دستور ادامه داد: تاکنون مجوز بهداشتی از کشور پاکستان برای ورود گوسفند زنده داده نشده است، زیرا این سازمان در حال پیگیری شرایط و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای این کشور است.

وی تصریح کرد: در گذشته گوسفند زنده تنها از کشور ارمنستان به کشور وارد می‌شد و مجوزی برای ورود این دام از سایر کشورها صادر نشده است.

سازمان دامپزشکی از ورود دام‌های بدون مجوز جلوگیری می‌کنند

این مقام مسئول یادآور شد: پیشنهادات مختلف داده شده توسط این سازمان تحت بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که کشور فوق شرایط بهداشتی لازم را داشته باشد، می‌توان نسبت به واردات اقدام کرد.

دستور در پاسخ به این سؤال که واردات دام زنده از پاکستان علاوه بر ورود مجاز ممکن است قاچاق را نیز به همراه داشته باشد، تأکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور مسئول ورود دام‌هایی است که مجوز بهداشتی داشته باشند. بنابراین از ورود محموله‌های بدون مجوز جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور برای بهبود شرایط کشتارگاه‌ها به‌دنبال تخصیص یک‌سری تسهیلات است و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه