کد خبر: ۸۴۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
خلیلیان با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته مباحثی مبنی بر اینکه بخش های مرتبط با وزارتخانه در یکجا تجمیع شوند گفت: سازمان دامپزشکی، به دلیل شرایط خاصی که دارد نمی‌تواند مشمول طرح تجمیع شود که این مساله مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت / جایگاه دامپزشکی در کشور ما یک جایگاه حاکمیتی و بسیار مهم است...

حکیم مهر - وزیر جهاد کشاورزی گفت : سازمان دامپزشکی شرایط خاصی دارد و به همین دلیل نمی تواند مشمول طرح تجمیع در وزارتخانه قرار گیرد.

دکتر صادق خلیلیان در جلسه شورای مدیران کل دامپزشکی استان ها در محل سازمان دامپزشکی گفت: افزایش حجم تولید انواع محصولات کشاورزی باید هم گام با ارتقای سلامت این محصولات مورد توجه قرار گیرد که این امر یک وظیفه حاکمیتی است.
وی افزود: هر نوع غذایی که در کشور تولید می شود باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد به همین خاطر روی مباحث پایش باقیمانده ها و بحث های نظارتی و کنترلی واحدهای تولیدی متمرکز شده ایم.
خلیلیان ادامه داد: اعتقاد ما این است که هیچ نوع محصول تولیدی و فرآوری بدون کسب استانداردهای لازم نباید به دست مصرف کننده برسد.


وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه خیال مردم هنگام مصرف انواع محصولات کشاروزی باید راحت باشد گفت: وقتی فرزندان ما شیر، گوشت و تخم مرغ می خورند باید خیالمان راحت باشد و همانطور که برای فرزندانمان دلسوزی می کنیم باید برای کل کشور نیز دلسوزی داشته باشیم.
خلیلیان اظهار کرد: در بخش کشاورزی در طول سه دهه بعد از انقلاب هم روند خوبی را طی کردیم که مجموع تولیدات بخش کشاورزی در ابتدای پیروزی انقلاب حدود 25 میلیون تن بود که در حال حاضر با رشد بیش از 400 درصدی به 107 میلیون تن رسیده است که این رکود افتخار دیگری برای حوزه کشاورزی کشورمان به شمار می‌آید.
خلیلیان تصریح کرد: با توجه به این که جمعیت ایران طی این سالها اندکی از دو برابر بیشتر شده است بخش کشاورزی روندی رو به توسعه طی این 3 دهه داشته و در طول این چند سال اخیر هم قدمهای مناسبی در این خصوص برداشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته در دوره مدیریت جدید، بر تمرکز و توسعه زیرساخت ها معطوف شده است گفت: معتقدیم باید در این دوران در مباحث اساسی و زیرساخت های بخش سرمایه گذاری کنیم.


وزیر جهادکشاورزی، مسایل مربوط به آب و خاک، توسعه مکانیزاسیون، ارتقای شاخص های بهره وری در واحدهای تولیدی از اهداف اساسی وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از موارد مورد تاکید این وزارتخانه ارتقای شاخص های سلامت غذا است که در برنامه پنجم نیز مورد تاکید قرار دارد که بطور قطع سهم عمده ای از آن بر دوش سازمان دامپزشکی  است.
وی تاکید کرد: جایگاه دامپزشکی در کشور ما یک جایگاه حاکمیتی و بسیار مهم است و در این بخش ممکن است در مباحث خصوصی سازی بتوانیم برخی از فعالیت ها را واگذار کنیم اما آنچه که مربوط به وظایف حاکمیتی است قابل واگذاری نیست.
وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: اگر برخی از اقدامات اجرایی را واگذار می کنیم حتما باید بحث نظارت، سیاست گذاری ها و مدیریت امور را مورد توجه قرار دهیم.


خلیلیان با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته مباحثی مبنی بر اینکه بخش های مرتبط با وزارتخانه در یکجا تجمیع شوند گفت: سازمان دامپزشکی، به دلیل شرایط خاصی که دارد نمی‌تواند مشمول طرح تجمیع شود که این مساله مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت.
خلیلیان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، گفت: با حضور پرشور مردم افتخاری برای کشور ما به دست آمد و پاسخی به تهدیدات و توطئه های دشمنان داده شد و به نظر می رسد یک سیلی به صورت آنها نواخته شد.
وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: برای کشور ما جای افتخار دارد که این نظام چنین فضای آزادی را برای حضور مردم و ارایه نظرات فراهم کرده تا هر کس در هر نقطه از ایران بتواند نظر خود را بیان کند و مردم وی را انتخاب کنند.
گفتنی است شورای مدیران کل دامپزشکی استان ها با هدف مطرح شدن مشکلات و نظرات مدیران کل دامپزشکی صبح (دوشنبه) پانزدهم اسنفد ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سازمان دامپزشکی کشور آغاز بکار کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مزدک شهریور-دامپزشک
|
-
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
با سلام و سپاس.موضوعات و تصمیمات این جلسات اگر جنبه امنیتی نداشته باشد بهتر است در اختیار رسانه ها قرار گیرد و در بانک اطلاعاتی مخصوصی وارد شود ،تاهم مسئولان از نظرات مختلف پیرامون ان اگاه شوند و در صورت نیاز تغیراتی بدهند و هم مردم از قوانین واهداف جهاد کشاورزی آگاه گشته وبهتر تصمیم گیری و عمل نمایند.در آخر از دکتر بیژن دهقانی پرتلاش و صمیمی خواهشمندم موضوع تسهیلات کشتارگاه ممسنی را پیگیری و از همه بزرگان مسئول تقاضای همکاری دارم.
دامپزشک 83
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
ایشان صحیح فرمودند آنطور که ما هم می بینیم طرح تجمیع مطرح نیست طرح برچیدن مطرح است!
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
قبلا هم طعم خصوصی سازی را چشیده ایم در مملکت ما وقتی خصوصی سازی مطرح می شود که بخواهیم آن قسمت را حذف کنیم
ali-d.v.m
|
-
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
0
0
vaghean ............ ke dige hich
نظر شما
ادامه