کد خبر: ۸۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سازمان دامپزشکی یک دستگاه حاکمیتی است و به علت اینکه با سلامت مردم در ارتباط است باید از سیاست فاصله گیرد.
مهرزاد خرد در روزهای پایانی سال جاری در آیین معرفی دکتر رضائیان زاده به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی فارس گفت: هیچگاه تغییر مدیریت در سازمان دامپزشکی سیاسی نبوده و تنها دلیل فنی داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی فارس گسترش پروش دام و طیور را طلب می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت کردن این رویکرد نیازمند یک تلاش جدی بوده و تولید محصولات سالم از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: ایران هم‌اینک از نظر تولید محصولات غذایی سالم در رتبه 43 جهان قرار دارد و محصولات تولیدی در فارس در کسب این رتبه برای کشور بسیار مؤثر بوده است.

خرد توجه به منافع تولید کننده‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده بسیار است که باید این فاصله کمتر شده و به منافع تولید کننده محصولات دامی و طیور نیز توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه با همین امکانات موجود باید تولیدات دامی و طیور در این استان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: باید با حل مشکلات موجود در سر راه تولیدات محصولات غذایی دامی و طیور هزینه‌های تولید را نیز کم کنیم.

در ادامه مدیرکل سابق سازمان دامپزشکی فارس نیز گفت: به علت عدم وفاق ملی در بین نمایندگان استان فارس در مجلس و نبود افراد تاثیرگذار حق این استان تاکنون ادا نشده است.

دکتر بیژن دهقان افزود: فارس یکی از استان‌های بزرگ کشور است و با تولید 1.12 درصد تولید محصولات دامی رتبه نخست در کشور را داریم.

وی با بیان اینکه در مسیر انجام وظایف قانونی آقا بالا سر بسیار وجود دارد، تصریح کرد: به علت اینکه ساختار تولید محصولات دامی و طیور سنتی است شخص تاثیرگذار کم وجود دارد که بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مدیرکل سابق سازمان دامپزشکی فارس با اشاره به اینکه فارس از نظر تولید محصولات دامی جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد، خاطرنشان کرد: فارس در تولید برخی محصولات رتبه کشوری و جهانی دارد و اینک بسیاری از تولیدات غذایی کشور از بخش کشاورزی فارس تهیه می‌شود و به علت اینکه حمایت لازم صورت نمی‌پذیرد این استان دچار عقب‌افتادگی شده است.

مدیرکل جدید سازمان دامپزشکی فارس نیز گفت: رسیدن به سند چشم‌انداز کشور از اولویت‌های کاری ماست.

دکتر قاسم رضائیان‌زاده با بیان اینکه تامین مواد پروتئینی در راس برنامه‌های کشور است، افزود: باید یک بستر امن برای تولیدات فراهم شود که با ایجاد آن، بهره‌وری دو تا 2.5 برابر افزایش می‌یابد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
مطمئنید؟
مدیر کل قبلتری کمتر از یک هفته بعد از .............. آستانه انتخابات سال 88 از کار برکنار شد. راست میگی چاپش کن. دیدی نمیگی
نظر شما
ادامه