کد خبر: ۸۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - یک فعال محیط زیست کردستان از افزایش شگفت‌آور تعداد گرگ و کاهش تعداد قوچ در شهر بیجار خبر داد.

محمد محمدرضایی با اعلام این مطلب گفت: بیجار یکی از اولین مناطق حفاظت‌شده کشور و محل زاد و ولد و زیست قوچ نژاد ارمنی بوده که تبدیل به جولانگاه گرگ‌ها شده است.

این نماینده پیشین مجلس افزود: در سال 85، در قسمتی از اراضی منطقه، محلی را برای دفن زباله بدون حفاظ توسط شهرداری بیجار احداث و تبدیل به محل تغذیه گرگ‌های منطقه شد.

وی با بیان اینکه گرگ‌های منطقه زباله‌خوار شده‌اند خاطرنشان کرد: افزایش تعداد و حضور گله‌ای گرگ باعث کاهش و فرار قوچ و میش از منطقه به سایر نقاط شده است.

محمدرضایی ادامه داد: هم‌اکنون تنها 20 رأس از این‌گونه قوچ در منطقه وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تعداد گرگ‌ها به حدی زیاد شده که برای دامداران و حتی کشاورزان گندم‌کار، به‌دلیل رفت و آمد این حیوانات در مزارع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامی حیوانات
|
-
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
0
آره ایشون درست میگن ، جمعیت گرگ های منطقه (شکارچی های قانونی و غیر قانونی،ایرانی و خارجی) خیلی زیاد شده ! خود سازمانتون مجوز میده آخه کارشناس عزیز ! حالا واقعا برنامتون چیه ؟ می خواید گرگ ها رو معدوم کنید ؟!!! یا مجوزای شکار گرگ صادر کنید ؟!!! کدومش بهتره با توجه به اقدامات کارشناسانه و دقیقی که سازمان محیط زیست انجام فرمودن ؟!!! واقعا این اظهارات شگفت انگیز ، چه کمکی به محیط زیست ایران می کنه ؟!!! ... بهتره قبل از شکستن تمام کاسه کوزه ها بر سر گرگ های بیچاره ، لطف بفرمایید این وبلاگ ها رو ببینید که حاصل مجوز های سازماان محــــــــیط زیــــــسته و لطفا پس از دیدن این تصاویر ، مجددا به اظهار نظر و اینبار اظهار نظر دقیق تر و علمی تری بپردازید و اشتباهات سازمانتون رو گردن موجودات منطقه که در اصل اون ها باید شکایت کنند از این وضعیت و کم شدن غذاشون، نندازید !!! :

http://www.shekarbijar.blogfa.com
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
این اقای محترم کارشناس محیط زیست نبوده و .....چنین اظهار نظر کرده اند،اولا که هیچ مطالعه دقیقی راجع به حیات وحش بیجار صورت نگرفته و در جایی هم که دانشجویان و فعالان محیط زیست بومی و غیر بومی خواستند مسائل منطقه را حل نمایند،مشکل تراشی و سنگ اندازی هایی هم .....صورت گرفت که مبادا مشکلات به وجود ناشی از تصمیم گیری های ...برملا شود!توصیه بنده به عنوان کارشناس محیط زیست این بوده که راه را برای مطالعه و فعالیت محققان و دانشجویان باز گردد و برخی از کارکنان محیط زیست و سازمان های دیگر و مردم نیز همکار نماییند تا مشکلات و عواقب بعدی تخریب و نابودی محیط زیست عایدشان نشود.
توصیه ای دوستانه به نویسنده شکار بیجار می کنم،در شرایط فعلی محیط زیست منطقه و کشور به صلاح نیست این همه شکار مجاز و غیر مجاز توسط شما و دوستانتان در داخل و خارج مناطق حفاظت شده انجام گیرد،و بهتر است دوربین بدست گرفته و نقش کلیدی در حفظ محیط زیست و نشر اطلاعات علمی-ترویجی و آموزشی توسط شما انجام گیرد.
............- یک دوست خوب
نظر شما
ادامه