کد خبر: ۸۷۳۹

حکیم مهر - سید امین‌الله تقوی سفیر جدید و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) استوارنامه خود را به خوزه گراسیانو دا سیلوا مدیر کل این سازمان تسلیم کرد.

خوزه گراسیانو دا سیلوا، مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، در مراسم دریافت استوارنامه سید امین‌الله تقوی نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در فائو، با تقدیر از دست‌آوردهای کشورمان در زمینه کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که بزودی کارشناسان کشورهای منطقه بتوانند دوره های آموزش کشاورزی فائو را در ایران بگذرانند.

دا سیلوا در این راستا خواستار افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در آموزش و ترویج کشاورزی کشورهای منطقه شد.

دا سیلوا که از سه ماه پیش سمت مدیرکلی جدید فائو را در دست گرفته است از ایران به عنوان رئیس گروه منطقه خاور نزدیک فائو برای پیگیری و برگزاری کنفرانس منطقه ای که قرار است در اردیبهشت ماه در مقر این سازمان در رم انجام شود، تشکر و قدردانی کرد.

نماینده کشورمان در فائو نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد دا سیلوا ، از برنامه های تمرکززدایی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد حمایت کرد.

نماینده جدید کشورمان در فائو همچنین در پایان این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت های بالای فنی و کارشناسی جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی، قرار شد پس از توافق نهایی با سازمان فائو، آموزشهای کارشناسان کشورهایی همسایه و منطقه مانند افغانستان، عراق و کشورهای آسیای مرکزی در زمینه‌های توسعه کشاورزی با استفاده از توانمندی‌های موجود کشور برگزار شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه