کد خبر: ۸۸۴۸

حکیم مهر - با گذشت بیش از یکسال از اجرای طرح قانون هدفمند کردن یارانه ها، تولیدکنندگان مرغ گوشتی همچنان به حال خود رها شده اند.
رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان گیلان با اعلام این مطلب به خبرنگار حکیم مهر در گیلان گفت: با افزایش قیمت 100درصدی دان و نهاده های تولیدی وچند برابرشدن قیمت  حامل‏های انرژی ، افزایش دستمزد ها و هزینه های عمومی، تولیدکنندگان مرغ  به تنهایی نمی توانند این بار را به دوش بکشندو مدام تحت فشار ند که قیمت نهایی مرغ چرا افزایش یافته و می بایست کاهش یابد؟!
نیما حیدر نژاد در ادامه افزود : طبق وعده دولت در خصوص اختصاص یارانه سهم تولیدکنندگان  پیش بینی شده در قانون هدفمند کردن یارانه ها، قرار بود تااز محل درآمد ناشی از این طرح به تولیدکنندگان یارانه مستقیم داده شود تا با مدیریت و برنامه ریزی هزینه ها، اولا دوام آورده و سپس به تدریج نسبت به بازسازی و نوسازی امکانات تولید خود و نهایتا افزایش بهره وری اقدام نمایند تا هدف نهایی طرح که همانا بالابردن بهره وری اقتصادی در سطح کلان جامعه است تحقق یابد.

به گفته وی با اجرای ناقص و تک بعدی این طرح و نادیده گرفتن وضعیت تولیدکنندگان، بنگاههای اقتصادی روز به روز ضعیف‎تر شده و آینده خوبی نمی توان برای آنها تصور نمود.

 

نظر شما
ادامه