کد خبر: ۸۸۵۱

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: باید امنیت در جاده‌های منطقه جنوب کرمان برقرار تا از این طریق از ورود دام‌های قاچاق به منطقه جلوگیری شود.
علیرضا رجایی در جلسه طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان در شهرستان جیرفت اظهار داشت: با توجه به زیر پوشش قرار دادن تمام منطقه جنوب کرمان توسط این اداره کل، ساختمان فنی آزمایشگاهی آن باید احداث شود، اما تاکنون به دلیل نبود اعتبارات لازم هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی افزود: منطقه جازموریان بیش از 70 هزار هکتار وسعت دارد که 40 هزار هکتار آن در استان کرمان و در حوزه جازموریان قرار دارد.

رجایی تصریح کرد: این باتلاق به دلیل خشکسالی سال‌های گذشته دچار تحولات طبیعی شده است.

وی ابراز داشت: این منطقه یکی از مناطق بکر عرصه طبیعی کشور است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رجایی عنوان کرد: منطقه جازموریان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌توان با بهره‌گیری از آنها در راستای توسعه این منطقه گام‌های مؤثری برداشت.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: این منطقه با پوشش گیاهی و جانوری متنوعی که دارد باید از جنبه‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.

رجایی توجه به کشتارگاه‌‌ها را نیز در این طرح ضروری دانست و بیان داشت: ظرفیت‌های موجود در منطقه جازموریان توسعه گردشگری منطقه را در پی دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه اداره دامپزشکی در جنوب کرمان اذعان داشت: با وجود اینکه شهرستان فاریاب رتبه پنجم جمعیت دامی منطقه را دارد، اداره دامپزشکی آن راه‌اندازی شده و توانسته است برای شش نفر اشتغالزایی کند.

رجایی خاطر نشان کرد: در این شهرستان بیش از 169 هزار رأس دام معادل 11 درصد جمعیت دامی جنوب کرمان وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین لازم است، امنیت در جاده‌های منطقه جنوب کرمان برقرار شود تا از این طریق از ورود دام‌های قاچاق به منطقه جلوگیری شود.

 

نظر شما
ادامه