کد خبر: ۸۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران تصریح کرد: واردات محصولاتی که کشورمان در تولید‌شان مزیت اقتصادی دارد و سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغالزایی بالایی در آنها صورت گرفته، حرام است!

عفت رییسی سرحدی در نشستی خبری اظهار کرد: فقط بخش کشاورزی تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده و بخش‌های دیگر به تولید ملی به ویژه در بخش کشاورزی اعتقادی ندارد.

وی تصریح کرد: توپ گرانی محصولات کشاورزی که اکنون در زمین بخش کشاورزی و تولید افتاده است، ناشی از مظلومیت کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی است.

رییسی تصریح کرد: بخش کشاورزی محصولی را تولید می‌کند که هیچ نقشی را در بازار آن ندارد و بازار‌رسانی محصولات کشاورزی گرفتار دلالی شده است.

وی با گلایه از این‌که منابع بانکی و نهاده‌های ارزانی که قرار بود در اختیار تولید‌کننده قرار بگیرد، اختصاص نیافته است، تصریح کرد: قانون‌های مناسبی از جمله قانون افزایش بهره‌وری، نظام دامپروری و ... در بخش کشاورزی وجود دارد، اما هیچ یک از این قوانین اعمال نمی‌شود.

رییسی تصریح کرد: در حالی که باید واردات محصولات کشاورزی با نظر وزارت متولی آن صورت بگیرد، این‌گونه نیست و در شرایطی که کشاورزان و دامداران با گرفتاری‌های گوناگون تولید می‌کنند، در بخش دیگری سناریوی واردات نوشته می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور افزود: بخش کشاورزی محصولات با کیفیتی را تولید می‌کند، اما شرکت پشتیبانی امور دام در بخش دیگری قرار دارد و برای واردات تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی استفاده از بستر‌های قانونی موجود در بخش کشاورزی و حمایت از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را ضروری دانست.

رییسی خاطر نشان کرد: ایران در زمینه تولید عسل پس از کشور چین در رتبه‌ هشتم قرار دارد و 61 هزار زنبوردار با 300 هزار فرصت شغلی در این بخش مشغول هستند.

به گفته‌ وی سالانه چهار هزار میلیارد تومان ارزش افزوده زنبور عسل است که البته این بخش 9 برابر میزان ارزش افزوده‌اش سهم گرده‌افشانی دارد، اما هیچ‌گاه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعیدی
|
-
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
دیگه ...... بهتره چیزهای حلال رو اعلام کنین! گوشمون پره از شنیدن کلمات حرام ...
نظر شما
ادامه