کد خبر: ۸۸۸

حکیم مهر -  مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی با بیان اینکه قرارداد فروش داخلی 5 تن خاویار دریایی برای اولین‌بار با یک شرکت داخلی بسته شد، گفت: امسال شیلات ایران برای صادرات خاویار از سایتس مجوز دریافت نکرده و خاویار استخراج شده دریایی در داخل به فروش می‌رسد.

نصرالله خادم با بیان اینکه هیچ خاویار دریایی تاکنون در کشور انبار نشده، گفت: امسال شیلات ایران برای صادرات خاویار از سایتس(کنوانسیون مربوط به تجارت بین‌المللی گونه‌های وحشی جانوری و گیاهی در معرض خطر) مجوز دریافت نکرده و خاویار استخراج شده دریایی در داخل به فروش می‌رسد.
وی افزود: قرارداد فروش 5 تن خاویار برای اولین در کشور با یک شرکت خصوصی در روز گذشته منعقد شد که همه این خاویارها امسال از دریا استحصال می‌شود و هنوز خاویار پرورشی در کشور عرضه نشده است.
خادم افزود:‌ کل خاویار موجود و خاویار حال از برداشت در فصل آینده از دریا طبق قرارداد به شرکت خصوصی طرف قرارداد واگذار شده و در کشور عرضه می‌شود که این شرکت در 23 استان کشور در فرودگاهها و مناطق مختلف نماینده فروش دارد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی افزود:‌ بسته‌بندی این خاویارها با آرم شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی عرضه می‌شود و طبق قوانین سایتس تا بسته‌های 250 گرمی بدون مجوز سایتس توسط مسافران در قالب سوغاتی به خارج از کشور قابل انتقال خواهد بود.
خادم تصریح کرد: شرکت خصوصی عرضه کننده خاویار اصیل ایرانی را در رستورانها، فرودگاهها و مناطق مورد نظر عرضه می‌کند و از سال گذشته تعداد نمایندگی‌های فروش خاویار در کشور افزایش پیدا کرده و روز گذشته(شنبه 30 آبان 88) این قرارداد عرضه خاویار در کشور به امضا رسید.
وی با تأکید بر حفظ مسائل حرمت خاویار ایرانی ، گفت: این مقدار خاویار براساس قیمت مصوب هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و با بسته‌بندی و آرم این شرکت عرضه می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی در مورد قیمت عرضه خاویار در کشور گفت: این رقم 20 درصد کمتر از قیمت جهانی خواهد بود و اگر قیمت جهانی سالانه 20 درصد افزایش بیابد قیمت داخلی براساس مصوبه هیئت مدیره 5 تا 6 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه بسته به سبد مورد تقاضای شرکت عرضه کننده قیمت خاویار تفاوت می‌کند، گفت: انواع خاویار بلوگا، استرا، سروگا با درجه‌بندی یک و 2 و 3 عرضه می‌شود.
خادم تصریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته قیمت خاویار بلوگا از فیل‌ماهی کیلوگرمی 5 هزار و 27 یورو صادر شد، اما برای قیمت داخلی این محصول حدود 2 میلیون تومان عرضه می‌شود.
خادم تصریح کرد: بسته به شرایط تقاضا حتی در بسته‌بندی 10 تا 20 گرمی نیز عرضه می‌شود و برخی از رستورانها برای عرضه به مشتری در بسته‌‌بندی‌های یک کیلوگرمی تقاضا می‌کنند و برخی مسافران در ظرف‌های پملب شده شرکت مادرتخصصی تقاضا و به خارج از کشور انتقال می‌دهند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی افزود: سال گذشته 2.5 تن خاویار صادر شد و بقیه خاویار تولیدی برای مراکز تکثیر و پرورش شیلات برای رها سازی بچه‌ماهی در دریا در اختیار آنها قرار گرفت.
خادم افزود: بازار داخلی کشش خرید 10 تن خاویار در سال را نیز دارد.

* عرضه گوشت ماهی خاویاری

خادم تصریح کرد: همچنین برای اولین‌بار گوشت ماهی خاویاری به صورت فیله شده و وکیوم با آرم شرکت مادرتخصصی به خدمات کشاورزی عرضه می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی افزود: گوشت ماهی خاویاری بسته به شرایط آن و داشتن غضروف یا نداشتن آن دارای قیمت متفاوتی است و در استانهای شمالی در نمایندگی‌های شرکت مادرتخصصی و در تهران در دفتر بازرگانی این شرکت در خیابان احمدقصیر (بخارست)به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود.
وی هدف از بسته‌بندی را جلوگیری از قاچاق این محصول و شناسایی گوشت دانست و گفت: گوشت ماهی خاویاری نیز دارای خاصیت است که مردم می‌توانند برای خرید آن به دفتر این شرکت مراجعه کنند.

 

 

نظر شما
ادامه