کد خبر: ۹۰۳۸

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت جوجه یک روزه به 1010 تومان خبر داد.

حسین مقدم‌نیا اظهار کرد:‌ قیمت جوجه یک روزه در 16 فروردین ماه 300 تومان بود اما امروز به 1010 تومان افزایش یافته است.

وی افزایش قیمت جوجه یک روزه در فاصله 1.5 ماهه را نشانه جوجه ریزی در مرغداری‌ها دانست و در پاسخ به این سوال که آیا به تازگی جوجه‌ها به دلیل ناتوانی تولیدکنندگان در تامین غذا به چاه ریخته و یا معدوم شده‌اند یا خیر؟ اظهار کرد: منطقی نیست جوجه‌های با چنین قیمتی به دلیل نبود غذا به چاه ریخته شوند.

مقدم‌نیا ادامه داد: اگر نهاده‌های دامی نبود جوجه‌ها را به چاه می‌ریختند اما در حالی که ذرت فراوان وجود دارد این کار توجیه پذیر نیست. هر چند در تامین کنجاله سویا مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش جوجه ریزی برای ماه‌های آینده به ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود:‌ در ماه‌های پرمصرف، جوجه‌ریزی زیاد می‌شود و درچنین شرایطی امکان ندارد جوجه‌ها به چاه ریخته شوند در سال جاری هیچ جوجه‌ای به چاه ریخته نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها باید صرف رفع موانع برای رسیدن نهاده‌ها به مرغداران باشد. به ویژه در حال حاضر که به یکی از ماه‌های پرمصرف نزدیک می‌شویم. همکاری مسوولان در بنادر و تحویل بار به مرغدار برای گذاشتن به موقع غذا درجیره غذایی به رشد این صنعت کمک خواهد کرد.

 

نظر شما
ادامه