کد خبر: ۹۲۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - کارشناس بیمارهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به شیوع بیماری کریمه کنگو در کشور نگهداری حیوانات خانگی درصد ابتلا به بیماری کریمه کنگو را افزایش می دهد.
مجید درگی در خصوص خطرات نگهداری حیوانات خانگی در ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: حیوانات خانگی همچون مخزنی جاذب ویروس بیماری کریمه کنگو هستند.

کارشناس بیمارهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: بنابراین توصیه ای که به این شهروندان داریم این است که به صورت مرتب واکسن این حیوانات را انجام دهند و کارت بهداشت این حیوانات را به روز نگه دارند.

نگهداری حیوانات خانگی همچون نگهداری نارنجک عمل نکرده است

وی ادامه داد: نگهداری حیوانات خانگی همچون نگهداری نارنجک عمل نکرده است که هر لحظه امکان انفجار را دارد که درصد جذب ویروس و بیماری ها مختلف را دارد.
درگی اظهار داشت: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و خون آلوده قابل انتقال است که چندین نفر از شهروندان و هم وطنانمان به این دلیل فوت کرده اند که شیوع اولیه این بیماری در خراسان رضوی بوده است.

کارشناس بیمارهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: هشدارهای و قرنطینه های لازم در استان البرز اعمال شده است و تا کنون هیچ بیماری در استان البرز مشاهده نشده است.

این اظهارات در حالی توسط خبرگزاری مهر منتشر شده که لازم است دامپزشکان و مراجع مسئول نسبت به رفع شبهه ایجاد شده اقدام نمایند.

گفتنی است واکسیناسیون حیوانات خانگی ارتباطی با پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ندارد و به هیچ وجه تشبیه حیوان خانگی به نارنجک عمل نکرده ادعایی علمی و صحیح نیست.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بخش دولتی استان البرز
|
-
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
من اصلاً به خبرهای خبرگزاریها اعتماد ندارم چون شخصاً چند بار تجربه عدم رعایت اصول امانتداری در نقل قول کردن را از طرف خبرگزاریهای بسیار معتبری چون ایرنا،ایسنا و مهر تجربه کرده ام. متأسفانه خبرنگاران ما هر چیزی که خودشان دوست دارند گفته شود را بدون هیچ ترسی از قول افراد می گویند، مخصوصاً در مورد حیوان خانگی آنها دوست دارند مردم دید منفی پیداکنند و ما در استان البرز چند بار شاهد نقل قولهای غیرواقعی از قول مسئولین دامپزشکی البرز بوده ایم که با وجود پیگیری بغیر از عذرخواهی های شفاهی کار دیگری انجام نشد حتی اصلاحیه یا حذف خبر کذب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کورش
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
در دامپزشکی متأسفانه بحث دخالت افراد غیر در مسائلی که به آنها مربوط نمی شود موضوعی است که سابقه بسیار طولانی دارد. حیوان خانگی در حیطه مسئولیت کارشناس بیماریهای حیات وحش نیست، لذا اظهار نظر فوق صرفاً یک اظهار نظر شخصی محسوب شده، مرجعیت قانونی و علمی ندارد.
به طور مشابه پزشکان نیز هر روز با اظهار نظرهای متعدد افراد فاقد تخصص مواجه هستند که واکنش عموم آنها بسیار جالب است؛ صرفاً یک لبخند کوتاه و تمام!
مجید درگی
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
0
چرا اجازه میدهیم یک شبه خبرنگار، توهمات و برداشتهای غلط ذهنیش را به خورد مردم عزیزمان بدهد. چگونه میتوان با آرامش و امنیت مردم بازی کرد..!!!
خبرنگار بی مسئولیت از من سؤال کرد : آیا تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک است ؟ پاسخ دادم : بله دوباره پرسید آیا حیوانات خانگی میتوانند ناقل بیماری های مشترک باشند ؟ پاسخ دادم : بله !!! و این آقای (خبر نگار بی مسؤلیت ) از پاسخهای اول و دوم من ، خود نتیجه گرفتند که پس حیوانات خانگی ناقل بیماری کریمه کونگو هستند....!!!!! جالب اینکه به خودشان اجازه ندادند که این کشف بزرگ علمیشان از صحبتهای بنده را با من چک کنند، و برداشت غلط خود را به نقل از بنده منتشر نمودند...!!!!!
آیا این کار زشت ، همان رسالت اطلاع رسانی درست به مردم عزیز و باهوش ماست...!!!
جالبتر اینکه در سایتهای خبری ما هم ، این خبر نادرست منتشر میشود ولیکن تکذیبیه خبر منتشر نمیشود...!!! این اتفاق تلخ باعث شد تا دیگر به هیچ خبرنگاری اعتماد نداشته باشم. یا حق . مجید درگی
نظر شما
ادامه