کد خبر: ۹۳۹۴

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت بهداشتی این استان ارائه کرد.

دکتر علی اکبر حدادزاده در این گزارش، در زمینه سلامت جامعه، بیماری های مشترک بین انسان و دام و وضعیت بهداشت منابع تولید دام در استان فعالیت ها و چالش های پیش رو را در حوزه مختلف فعالیت های دامپزشکی با نماینده مجلس در میان گذاشت.
دکتر علی اکبر حدادزاده گفت: دامپزشکی وظایف سنگینی در حلیت و سلامت غذا و حفظ منابع دامی به عهده دارد.
وی افزود: نظارت های دامپزشکی در دامنه وسیعی از مزرعه تا سفره غذا را شامل می شود.
مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی علاوه بر برنامه های مایه کوبی، تمامی ترددهای دام داخل و خارج استان به صورت الکترونیکی و در سیستم یکپارچه قرنطینه کنترل می شود.
در این دیدار، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی هم با تشکر از فعالیت های پرسنل دامپزشکی در زمینه پیشگیری وکنترل بیماری های دامی و مشترک بین انسان وحیوان گفت: بحث سلامت مردم یک مسأله راهبردی است و اگر نظارت های دامپزشکی نباشد برای کشور مشکل ساز خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان ودام، هر چه دامپزشکی بیشتر تقویت شود سلامت جامعه و کشور تضمین می گردد.
این نماینده مجلس گفت: با توجه به اینکه استان یزد در شاهراه حمل ونقل کشور قرار گرفته است پس دامپزشکی جهت پیشگیری از انتقال بیماری ها وظایف خطیری به عهده دارد و باید به تلاش های خود ادامه دهد.

 

نظر شما
ادامه