کد خبر: ۹۵۶۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین و قم

 

بازدید مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان دامپزشکی کشور از کشتارگاههای استان قزوین

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور بیستم تیرماه سال جاری جهت بازدید از چگونگی نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاههای استان واطمینان از حلیت (حلال بودن) فرآورده های خام دامی تولیدی ،از کشتارگاه های دام و طیور استان بازدید به عمل آورد.

حجت الاسلام لیاقتی پس از بازدید از کشتارگاه روز بعد - چهار شنبه 21 تیر 91 - همراه با جمعی از ناظرین شرعی، در جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان قزوین شرکت نمود.

در ابتدای این جلسه دکتر سید سبحانعلی علوی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین به بیان گزارشی در خصوص توانمندی‎های استان، میزان تولیدات دامی، وضعیت کشتارگاهها و وضعیت پرسنل اداره کل دامپزشکی استان قزوین پرداخت.

حجت السلام لیاقتی هم ضمن بیان احادیث مرتبط با ذبح دام، سخنانی در خصوص لزوم رعایت احکام ذبح شرعی در کشتارگاهها وتطابق با آن با اصول بهداشتی ایراد نمود.

 

--------------------------------------

 

توسط کارشناسان دامپزشکی قم صورت گرفت :
معدوم‌سازی 600 کیلو ماهی فاسد در قم


600 کیلو ماهی فاسد در استان قم توسط کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی این استان کشف و معدوم شد.
بر اساس بازرسی‌هایی که کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قم از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و سردخانه‌های مربوط به آن داشتند 600 کیلو ماهی فاسد و غیربهداشتی کشف شد.

کارشناسان بهداشت این اداره کل، ماهی‌های فاسد را که در یک سردخانه کوچک غیربهداشتی نگهداری می‌شد کشف کرده و پس از تنظیم صورت جلسه، این فرآورده دامی جمع‌آوری و سپس برای جلوگیری از شیوع بیماری و آلودگی در سطح جامعه معدوم شد.

اداره کل دامپزشکی استان قم در اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان خواسته است تا از تهیه ماهی از خودروهای سیار خودداری کنند.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی در این زمینه با شماره 1512 تماس گرفته و این اداره کل را مطلع کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ماهی سالم باید دارای چشمانی شفاف و عدم فرورفتگی بوده و آبشش‌های آن به رنگ صورتی مایل به قرمز باشد و در صورت فشار به بدن ماهی، فرورفتگی بلافاصله به حالت عادی برگردد.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده تا گوشت ماهی را فقط از مکان‌های زیر پوشش اداره کل دامپزشکی تهیه کنند.

 

نظر شما
ادامه