کد خبر: ۹۸۰۰

حکیم مهر - پنج هزار تن ماهی از ابتدای امسال تاکنون در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این استان قطب تولید و پرورش ماهیان سردآبی در کشور است که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند نتایج بسیار مثبتی را برای استان به ارمغان آورد.

وی از رشد 30 درصدی تولید ماهیان سردآبی در این استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر پنج هزار تن ماهی در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: ایجاد مزارع پرورش ماهی در این استان تاکنون افزون بر چهار هزار فرصت شغلی را در این استان برای افراد جویای کار ایجاد کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی این استان در سال گذشته 300 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است، گفت: در حال حاضر افزون بر 260 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعال است که در صورت برنامه‌ریزی می‌توان تولید این مزارع را به 50 هزار تن در سال افزایش داد.

وی تجهیز مزارع پرورش ماهی در این استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: تاکنون 80 مزرعه فعال و واجد شرایط در این استان به لوله انتقال آب و پمپ برگشت و دستگاه هواده تجهیز شده است.

پیرعلی با بیان اینکه در سال گذشته افزون بر 16 هزار تن ماهی سردآبی در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است، گفت: مزرعه‌داران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تولیدات خود را در 10 دوره زمانی در مزارع شیلات در سطح شهرستان‌های هفت‌گانه این استان تولید و روانه بازار مصرف کردند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه