کد خبر: ۹۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و 770 هزار رأس دام به منظور جلوگیری از تب مالت در آذربایجان غربی واکسینه می‌شوند.
دکتر شهرام دیلمقانی اظهار داشت: برای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان، واکسیناسیون دام‌ها را در برنامه کاری خود داریم و بر این اساس اداره‌کل دامپزشکی استان واکسیناسیون دام‌ها را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه شاهد واکسیناسیون، ضدعفونی، سم‌پاشی و خون‌گیری از دام‌ها هستیم، تصریح کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیلمقانی با اشاره به برنامه‌های کنترل بیماری تب مالت، افزود: بر این اساس هر سال واکسیناسیون سالانه جمعیت گوسفند و بز را در برنامه کاری خود داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری، گفت: نیمه نخست امسال مایه‌کوبی گوسفند، بز، بره و بزغاله بر علیه بیماری تب مالت در تمام دامداری‌ها و روستاهای استان انجام می‌گیرد.

دیلمقانی با بیان اینکه این اقدام تا نیمه مرداد ماه در قالب خرید خدمات بخش غیر دولتی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در کنار فعالیت بخش دولتی یک میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام این خدمات برای صاحبان دام‌ها به صور رایگان انجام می‌گیرد، اعلام کرد: در قالب اجرای این طرح عملیات مایه کوبی بروسلوز یک میلیون و 110 رأس گوسفند و بز و 660 هزار رأس بره و  بزغاله انجام می‌شود.

دیلمقانی افزود: این اقدام در سطح 1800 واحد با به‌کارگیری 33 اکیپ دولتی و 50 اکیپ بخش غیر دولتی انجام خواهد گرفت.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
سلام
........... چه کسی این امارها را کنترل می کند که ایا در روستاها هم واکسن به همین مقدار استفاده میشه یا واکسن ها رو دور میریزن
م.
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
.............. فقط آفتابه دزدها را مجازات کردن
اکر باور ندارین برین از بازرسانشان بپرسین
نظر شما
ادامه