کد خبر: ۹۸۳۹
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:باهدف شناسائی دامهای راکتور برسلوز بیش از هزارراس دام سبک و سنگین در 4ماهه نخست سالجاری آزمایش و خونگیری شدند.
دکتر محسن صادقی گفت: یکی از سیاست های اصلی دامپزشکی ، شناسائی و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که یکی از مهمترین این بیماریها تب مالت (بروسلوز ) می باشد که این اداره کل بر اساس ماموریت های خود هرساله اقدام به خونگیری از دامهای سبک و سنگین ، شناسائی و سپس کشتار دامهای راکتور بروسلوز می نماید که در این راستا در 4 ماهه نخست سالجاری تعداد یکهزارو یکصدوپنجاه راس دام سبک و سنگین خونگیری که تنها یک راس گاو راکتور بروسلوز شناسائی و کشتار گردید.
وی یکی دیگر از اقدامات دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد را تست توبرکولین بمنظور شناسائی دامهای راکتور سل عنوان کرد و گفت: در این راستا تعداد 841 راس دام جهت تشخیص بیماری سل تست که خوشبختانه موردی از این بیماری مشاهده نگردید.
مدیرکل دامپزشکی استان رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای ، جلوگیری از کشتار غیرمجاز و تهیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز از فروشگاهها و مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی را از مهمترین عوامل پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.
نظر شما
ادامه