کد خبر: ۹۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از افزایش 11 درصدی بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 30 میلیارد تومان از محل مازاد درآمدهای نفتی به شیلات اختصاص یافت.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ اظهار کرد: اعتبارات عمرانی و ملی سال جاری 55 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین بودجه‌ها و تسهیلات استانی بر این مبلغ اضافه می‌شود که البته میزان آن مشخص نیست و به مرور در طی سال تزریق می‌شود.

وی گفت: بیش از 50 درصد از 55 میلیارد تومان اختصاصی حدود 30 میلیارد تومان به ساخت بنادر صیادی و مابقی در زمینه آبزی‌پروری اختصاص خواهد یافت.

رازقی با اشاره به اینکه سالانه پنج میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و ماهیان استخوانی هزینه می‌شود، افزود: در سال جاری نیز همین میزان اعتبار صرف بازسازی ذخایر ماهیان خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه پنج تا 10 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری و 400 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در آب‌های ساحلی و منابع آبی رهاسازی می‌شوند.

وی سهم شیلات را از مازاد درآمدهای نفتی سال گذشته 30 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: از این مبلغ 9 میلیارد تومان برای کاهش هزینه استمهال وام‌های پرورش‌دهندگان ماهی به روش مدار بسته و 11 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه استمهال وام‌های کیلکاگیران و حدود 9 میلیارد و 700 میلیون تومان برای ساماندهی و تعدیل پره‌های صیادی در استانهای شمالی پرداخت شد.

رازقی خاطر نشان کرد: 75 درصد اعتبارات از این اعتبارات برای ساماندهی پره‌های صیادی در استان گیلان و باقیمانده اعتبارات به استان‌های مازندران و گلستان اختصاص یافته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
اوه اوه چقدر بودجه شیلات میگیره چه خبره 4 تا ماهی میگو انقدر بودجه مملکت را میبره چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اخرش هم میگوها لکه سفید میگیرن
نظر شما
ادامه