کد خبر: ۱۰۰۴۸

حکیم مهر - مدیر پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت:امسال 7000 تن انواع نهاده برای استفاده در سطح استان جذب و بخش عمده‌ای از این مقدار در بین تولیدی‌های دام و طیور توزیع شده است.

حیدرعلی رحمی اظهار کرد: از این مقدار نهاده، بیش از 5000 تن سویا و بیش از1100 تن ذرت و مابقی جو بوده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم انجام شده با اتحادیه مرغداران استان، در ازای تخصیص نهاده، بیش از 590 تن مرغ گرم با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و امور دام از طریق اتحادیه مرغداران، تأمین و پس از کشتار از طریق کشتارگاه‌های استان وارد شبکه توزیع شده است.

علی رحمی همچنین با اشاره به اینکه تفاوت قیمت نهاده‌های دولتی با بازار آزاد بیش از1500 تومان است، اضافه کرد: این موضوع برای ایجاد انگیزه در بین واحدهای تولیدی در سطح استان صورت گرفته است.

مدیر پشتیبانی امور دام استان این نهاده‌ها را وارداتی از کشورهای برزیل و اوکراین اعلام و عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان همچنین 100 تن مرغ منجمد وارداتی برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها وارد شبکه توزیع مجاز استان شده است.

وی کمک به واحدهای تولیدی دام و طیور استان و همچنین تنظیم بازار و تأمین نیازهای مردم را از اصلی‌ترین اهداف توزیع نهاده‌های دامی در بین دامداران استان اعلام و عنوان کرد: افزایش چشمگیر واردات نهاده‌های مورد نیاز استان در سال جاری در مقایسه با سنوات گذشته به گونه‌ای بوده که رضایت نسبی بهره‌مندان را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه با جذب این نهاده‌ها ضمن رفع مشکل نیاز دامداران، در آینده شاهد کاهش قیمت محصولات دامی نیز خواهیم بود، افزود:با اجرای این برنامه که تاکنون به خوبی در سطح استان اجرا شده است امیدواریم قیمت محصولات دامی اعم از گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر و سایر فرآورده‌های دامی کاهش یابد.

 

نظر شما
ادامه