کد خبر: ۱۰۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - بر اساس آمار منتشر شده از سوی مؤسسه اطلاعات علمی، ضریب تاثیر مجله تحقیقات دامپزشکی ایران (دانشگاه شیراز) از 8 صدم به 281 هزارم افزایش یافت.
افزایش ضریب تاثیر نشانگر استقبال محققان و پژوهشگران از یک مجله است. ضریب تاثیر یا درجه تاثیر (Impact factor) همه ساله توسط ISI بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه می شود.
این ضریب٬ نه برای مقاله یا نویسنده٬ بلکه برای مجله برمبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد. ضریب تاثیر یکی از شاخص های استاندارد مؤسسه اطلاعات علمی (ISI)  (Institute for Scientific Information) و از مهم‌ترین شاخص‌های مطرح در حیطه علم‌سنجی به شمار می رود.
ضریب تاثیر به صورت میانگین تعداد ارجاعات به یک‌مورد قابل استناد نظیر مقاله پژوهشی، مقاله مروری، نامه، شماره اختراع، یادداشت و چکیده در یک مجله علمی در طول یک دوره زمانی معین‌ تعریف شده ‌است.
مجله تحقیقات دامپزشکی ایران (Iranian Journal of Veterinary Research) در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز تدوین می شود و درفهرست مجلات ISI قرار دارد.
این مجله در سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در هر فصل چاپ و به مراکز آموزشی و تحقیقاتی سراسر ایران و بیش از65 کشور جهان ارسال می شود. دکتر عبدالحمید میمندی پاریزی؛ استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ؛ مسئولیت سردبیری مجله تحقیقات دامپزشکی ایران را به عهده دارد.
این مجله با انتشار مقالات علمی به صورت مقاله کامل، تحلیلی، کوتاه و گزارش علمی در سال های اخیر راهی برای انتشار یافته های علمی محققان ایرانی و خارجی بوده است.
هم اکنون 5 مجله ISI و 9 مجله علمی پژوهشی در دانشگاه شیراز منتشر می شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
0
خدا قوت به دکتر میمندی، دکتر درخشنده و همکارانشان در مجله و تقدیر از سردبیر قبلی استاد کافی و همکارانشان که مجله را به این مرحله رساندند. در ضمن توفبقات مجله بیش تر هم بوده که کاش با هماهنگی از مجله گزارشی تهیه می کردید. ممنون از خبرتون
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
سلام و عرض تبریک
مجله علوم شیلاتی ایران نیز مفتخر به دریافت ضریب 0.984 گردیده است.
www.jifro.ir
نظر شما
ادامه