کد خبر: ۱۰۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با گلایه از اینکه نمایندگان مجلس بهایی به بخش کشاورزی نمی‌دهند، تصریح کرد: علی‌رغم تاکیدات قانون اساسی مبنی بر این‌که کشاورزی باید به عنوان محور توسعه کشور باشد، بخش کشاورزی در کشور ما چه در دولت و چه در مجلس شورای اسلامی مظلوم واقع شده است که با وجود چنین شرایطی نمی‌توان به نقطه‌ مطلوب تولید رسید.

سعید سلطانی درباره ترکیب اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر از 17 نفر عضو کمیسیون کشاورزی، تنها پنج نفر دارای تخصص و تحصیلات کشاورزی هستند، در حالی که اگر اعضای این کمیسیون متشکل از متخصصان بخش کشاورزی باشند قطعا نمایندگان مجلس نیز از اوضاع و احوال کشاورزی بهتر مطلع خواهند بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهایی به بخش کشاورزی نمی‌دهند و بیشتر به سمت کمیسیون‌های دیگر رفته‌اند و اعضای کمیسیون کشاورزی به ناچار در این کمیسیون مانده‌اند لذا به همین اندازه این اعضا در حل مشکلات بخش تاثیر‌گذار هستند.

سلطانی اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت تولید، تولید‌کنندگان انتظار دارند قوانین در جهت حمایت از تولید باشد، نه این‌که در کوچک‌ترین مشکلی درهای واردات باز شود که لطمه‌ آن به تولید‌کننده و مصرف‌کننده وارد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: مجلس هشتم چند قانون مناسب در بخش کشاورزی وضع کرد که این قوانین یا اجرا نشدند یا ناقص اجرا شدند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه تاکیدات قانون اساسی مبنی بر این‌که کشاورزی باید به عنوان محور توسعه باشد، اما بخش کشاورزی در کشور ما چه در دولت و چه در مجلس شورای اسلامی مظلوم واقع شده است، لذا در چنین شرایطی نمی‌توان به رسیدن نقطه‌ مطلوب و چشم‌انداز 20 ساله امید داشت.

سلطانی گفت: علی‌رغم این‌که سرمایه‌گذاری زیادی با استفاده از تسهیلات دولتی در صنعت دامپروری صورت گرفته در حال حاضر این صنعت با ظرفیت کامل کار نمی‌کند و 40 درصد ظرفیت‌های صنایع دامپروری خالی مانده‌اند که توجهی به آن نمی‌شود، در حالی که این صنایع می‌توانند باعث افزایش تولید و ایجاد اشتغال باشند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
0
0
محور واقع شدن کشاورزی برای توسعه یعنی خودکفایی،یعنی عدم وابستگی به کشورهایی مثل برزیل،ارمنستان،ترکیه،... که این هم با سیاست ....... مطابقت نداره!!!!
نظر شما
ادامه