کد خبر: ۱۰۱۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اردبیل و فریدن + تصاویر

 

شرکت کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در راهپیمائی روز جهانی قدس


کارکنان اداره کل دامپزشکی در راهپیمائی عظیم روز جهانی قدس شرکت نموده و با به نمایش گذاشتن حضور منسجم و یکپارچه خویش ، یکبار دیگر خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام کردند.

بعد از مراسم راهپیمائی که از چهار راه شهید باهنر اردبیل شروع و تا میدان مصلی اردبیل ادامه داشت کارکنان دامپزشکی بعد از شنیدنقطعنامه راهپیمائی همگام با کارکنان سایر سازمان‎ها و نهادهای جهاد کشاورزی استان در نمازجمعه استان حضور یافتند.

 

---------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدن:
سهم بهداشت دام، 0.03 درصد حجم سرمایه دامی فریدن است


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدن گفت: با توجه به سهم بهداشت دام در شهرستان برای سال 91تنها سه صدم درصد حجم سرمایه دامی اختصاص یافته است.
عباس بدیعی در جلسه کارگروه بهداشت این شهرستان، اظهار کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از تب کریمه کنگو عملیات سمپاشی از جایگاه‌های نگهداری دام در حال اجرا است و در این زمینه سمپاشی 194هزار و 600 مترمربع از جایگاه‌های نگهداری دام و سمپاشی بدن 21هزار و500 رأس دام سبک و یک هزار و 685 رأس دام سنگین توسط نیروهای بسیج سازندگی از اواسط تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه‌ها و یا تماس با ترشحات دام آلوده به انسان سرایت می‌کند و این سمپاشی با هدف مبارزه با جمعیت کنه‌ها از راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدن تصریح کرد: ارزش ریالی سرمایه دام شهرستان با جمعیت دامی 21هزار رأس دام سنگین و150هزار رأس دام سبک بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال است، اما سهم اعتبارات دامپزشکی شهرستان از کل اعتبارات تملک دارایی‌ها تنها 450 میلیون ریال بوده که با توجه به سهم بهداشت دام در شهرستان برای سال 91 تنها سه صدم درصد حجم سرمایه دامی است.

وی اضافه کرد: آموزش چهره به چهره و گروهی دامداران و دیگر افراد در معرض خطر که به نوعی با گوشت قرمز و آلایش‌ها سر و کار دارند و همچنین توزیع بروشور و پوستر و اطلاعیه‌های بهداشتی از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
این هم ایده جدید دکتر صالحی هست چون زمان دکتر علوی همچین موردی نداشتیم
حسن
|
-
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
از پرسنل زحمت كش اداره دامپزشكي فريدن كمال تشكر را دارم
خواننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
فریدن و دکتربدیعی یادش بخیر همه بیادت هستیم قدر تورا نداشتند ولی ما ارزش شما را میدانیم
نظر شما
ادامه