کد خبر: ۱۰۳۲۲

حکیم مهر - نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس با تأکید بر ضرورت تداوم خدمت رسانی دامپزشکی در مناطق زلزله زده، گفت: اقدامات دامپزشکی در حفظ سرمایه دامی مناطق زلزله زده موثر بوده است.
الهویردی دهقان نماینده مردم شهرستان ورزقان در جلسه بررسی خدمات دامپزشکی در مناطق زلزله زده که در محل اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی و در حضور مدیرکل دامپزشکی این استان برگزار شد با اشاره به اینکه شغل اغلب مردم زلزله زده شهرستان دامداری است گفت: فعالیتها و خدمات دامپزشکی از همان ساعات اولیه کاملا مشهود و در حفظ و نگهداری از دامهای این عزیزان بسیار موثر بوده است.

وی همچنین خواستار توجه جدی مسئولان به ساخت اماکن دامی مناطق زلزله شد و افزود: اگر دامهای مردم این مناطق حفظ نگردد تمامی روستائیان به شهرها مهاجرت و از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل خواهند شد.

دهقان تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نبود جایگاههای مناسب دامی، احشام مناطق زلزله زده در خطر ابتلا به بیماریهای واگیر و خطرناک قرار خواهند گرفت، از این رو می بایستی مسئولان استانی و ملی با تامین اعتبار لازم موجبات تداوم خدمت رسانی دامپزشکی در مناطق زلزله زده و حفظ سرمایه دامی منطقه را فراهم آورند.

دهقان تصریح کرد: دامپزشکی استان توانست با اقدامات موثر و به موقع از تلفات دامها و شیوع بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام در ساعات اولیه زلزله پیشگیری کند.

وی همچنین در پایان حضور رئیس و سایر مسئولان سازمان دامپزشکی کشور در مناطق زلزله زده را قابل تقدیر و موثر دانست.

در ادامه دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی این استان با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در مناطق زلزله زده گفت:هدف دامپزشکی کاهش تلفات و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام در منطقه بود و در این راستا از اولین ساعات زلزله 20 اکیپ مجهز دامپزشکی به صورت شبانه روزی در منطقه مستقر شدند.

وی همچنین افزود: تا کنون بیش از 24 هزار راس دام در مناطق زلزله زده به صورت رایگان توسط بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی معاینه و تحت درمان قرار گرفته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان یادآور شد: دامپزشکی با تمام توان خود را در راستای حفظ و حراست از سرمایه های دامی مناطق زلزله زده به کار گرفته است .
 
خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
نظر شما
ادامه