کد خبر: ۱۰۴۲۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: همجواری استان با افغانستان خطر تردد دام غیرمجاز را افزایش می‌دهد.
محمدعلی رضایی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس اظهار کرد: دام و تولیدات دامی پس از نفت دومین سرمایه کشور محسوب می‌شود و حفظ و حراست از این سرمایه مهم از وظایف اصلی دامپزشکی است.

وی توجه به سلامت دام را بسیار مهم دانست و افزود: تامین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی، بهداشت عمومی و سلامت جامعه را به دنبال دارد و به سبب اهمیت این موضوع در حال حاضر خدمات دامپزشکی در بیش از 20 اداره در سطح استان ارائه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی 50 درصد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 832 بیماری مشترک نظیر تب مالت، تب خونریزی‌ دهنده کریمه کنگو و سل بین انسان و حیوان شناسایی شده است.

رضایی گفت: خشکسالی‌های پیاپی، هم‌مرز بودن با کشور بحران زده افغانستان و همجواری با استان سیستان و بلوچستان خطر تردد دام غیرمجاز و ورود انواع بیماری‌ها به استان خراسان جنوبی را افزایش داده است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 70 درصد بیماری‌های نوپدید و نوظهور منشأ حیوانی دارد و این موضوع اهمیت توجه به دام و فرآورده‌های دامی را دوچندان می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی وضعیت استان را در ارتباط با پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک و بیماری‌های دام بسیار مطلوب عنوان کرد و این موفقیت را مرهون تلاش و خدمات مجموعه دامپزشکی در سطح استان دانست.

در پایان این مراسم از زحمات جواد اسماعیلی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس تجلیل و محمد اصغرزاده به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.

 

نظر شما
ادامه