کد خبر: ۱۰۵۲۵

حکیم مهر - مسئول مرکز بهداشت شهرستان بردسکن اعلام کرد: در شهرستان بردسکن سالانه به طور میانگین 300 مورد حیوان گزیدگی اتفاق می‌افتد.

دکتر رحیمی روز گذشته 30 شهریور در نشست مشترک مرکز بهداشت بردسکن در آستانه روز جهانی هاری که با حضور ادرات شهرستان بردسکن از جمله دامپزشکی، شهرداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، معاون بهداشتی و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد، گفت: برای تمام حیوان گزیدگی‌ها واکسیناسیون صورت می‌گیرد و با توجه به بالا بودن قیمت واکسن هاری، انجام این واکسیناسیون هزینه بسیار بالای را در بر دارد لذا لازم است به خاطر کاهش میزان گزش تصمیماتی در سطح ادارات درگیر با این موضوع اتخاذ شود.

آموزش بیشتر برای تمامی افراد جامعه توسط کارکنان بهداشتی، برگزاری جلسات ویژه برای دامداران با همکاری دامپزشکی و جهاد کشاورزی در هفته دوم مهر، چاب بنر و نصب آن در سطح شهر و ادارات شهرستان،‌ توزیع تراکت و پمفلت آموزشی، انجام واکسیناسیون هاری جهت سگ‌های صاحب‌دار توسط دامپزشکی، ارسال انیمیشن هاری به آموزش و پرورش و ادرات جهت نمایش برای کارکنان و دانش آموزان، مطرح شدن مجدد بحث هاری و اهمیت آن در کار گروه شهرستان از موارد مطرح شده در این نشست مشترک بود.

در پایان این جلسه مقرر شد صاحبان سگ که سگ‌های آن‌ها چندین بار افراد را مورد گزش قرار داده‌اند، به مقامات قضایی معرفی شوند.

 

نظر شما
ادامه