کد خبر: ۱۰۵۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، گفت: در سال گذشته 60درصد از واکسن های مورد نیاز صنعت طیور کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شد.
دکتر سید مصطفی عزیزیان اضافه کرد: از مجموع 30 واکسن مورد نیاز بخش طیور کشور، 15 واکسن را تولیدکنندگان بخش خصوصی داخلی تامین می کنند.
وی تعداد واکسن های توزیع شده طیور در سال 89 را شش میلیارد و 200 میلیون دز ذکر کرد و گفت: در سال گذشته شش میلیارد و 800 میلیون دز واکسن در کشور توزیع شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، افزود: از مجموع واکسن های توزیع شده در بخش طیور، دو میلیارد و 500 میلیون دز توسط موسسه رازی و 600 میلیون دز نیز توسط یک شرکت بخش خصوصی تولید و توزیع شده است.
وی افزود: هم اکنون بخش خصوصی داخلی برای بومی کردن و تولید واکسن های وارداتی برنامه هایی را در دست اجرا دارند.
به گفته وی هم اکنون تامین مواد اولیه دارو و واکسن با مشکلاتی نظیر افزایش قیمت مواد اولیه، عدم تخصیص تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش روبرو است که اگر این مشکلات برطرف نشود تولید کنونی دچار مخاطره می شود.

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
0
اي واي خوب شد فرموديد
دكترحقگو
|
-
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
ايشان يا معني 60% را نمي دانند يا ميزان نياز كشور به واكسن، تنوع واكسنهاي وارداتي و محدود بودن اقلام توليدي را نشنيده اند. اين امار صددرصد اشتباه است. البته براي سازماني كه بعد از 4 ماه يك معاون ...... براي رييس سازمان معرفي كرده و چند ماه هم معاون بهداشتي و پيشگيري نداشته است همين امار و همين سطح اطلاعات زياد هم هست.
راستي اين معاون محترم نظرشان در خصوص توزيع انواع واكسنهاي ثبت نشده ... چيست؟؟؟
نظر شما
ادامه